header

زمینه پیاده‌سازی فرهنگ فاطمی در جامعه فراهم شود

خلاصه خبر :
مصاحبه استاد علیدوست با خبرگزاری فارس پیرامون فرهنگ فاطمی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید در زمینه شناسایی فرهنگ فاطمی اقداماتی انجام شود و زمینه‌ پیاده‌سازی آن فراهم شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه حضرت زهرا الگویی جامع برای جهانیان است، اظهار کرد: کسانی که به مذهبی نیز معتقد نیستند، می‌توانند به الگوبرداری از ایشان بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار در زمینه خانواده، خانه‌داری، مسائل شخصی و فرهنگی و... نمونه است، بنابراین می‌توان از ایشان الگوبرداری کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در زمینه اجتماعی و سیاسی به دفاع از امامت پرداخت و ایشان را می‌توان به عنوان نخستین مدافع امامت امیرالمومنان(ع) ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در زمینه تربیت فرزند نیز اسوه و الگو است زیرا توانست فرزندانی نمونه را تربیت کند که هر یک از آنها می‌تواند اسوه و الگو محسوب شوند، اداره امور خانه از فعالیت‌های دیگر حضرت است که در این زمینه موفق عمل کردند.

علیدوست ادامه داد: این بانوی بزرگوار در زمینه عبادت، حجاب و حیا اسوه و الگوی نیکویی است، باید در نظر داشت این ویژگی‌ها در ساماندهی امور جامعه تاثیر دارد.


وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با برگزاری دوره‌هایی بانوان را آموزش می‌دادند و میراث پیامبر اکرم(ص) را حفظ می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: زمان و مکان در الگوبرداری از شخصیت حضرت زهرا(س) تاثیر ندارد بنابراین نمی‌توان بیان کرد به دلیل آنکه زمانی از آن دوران گذشته، دیگر این الگوها قابل استفاده نیست و نمی‌توانند به هدایت افکار بپردازند، نباید در ذهن‌ها چنین اطلاعاتی وجود داشته باشد.


وی با بیان اینکه همه افراد در گروه‌های سنی مختلف باید در زمینه شناسایی فرهنگ فاطمی اقدام کنند، گفت: پس از شناسایی این فرهنگ باید زمینه‌های پیاده‌سازی این فرهنگ فراهم شود تا بتوانیم موفق شویم.

 

۹۳۵ بازدید