فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1404-1405) - فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1404-1405)
جلسه 34- در تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۴
چکیده نکات
توضیحات: مفروض مساله نبود عارض ثانوی است
تعلیقات:
الف. نسبت به اصل مساله
1. لابد من رجوعه الی الاعلم
2. لابد من رجوعه الی اهل خبره
تفاوت این دو تعلیقه که نسبت عام و خاص من وجه است نه عام و خاص مطلق
ب. نسبت به مثال ها
1. نسبت به مثال اول: نماز دوباره با آب غیر مستعمل اگر ترک احتیاط لزومی است.
اقول: بیان مفروض این تعلیقه - بر مبنای عدم جواز بدار و عدم اجزاء و الّا وجهی برای قضا نیست.
2. نسبت به مثال دوم گفته شده احتیاط واجب قضا است.
اقول: چرا؟ محقق خوانساری اجازه رجوع نمیدهد.
تحقیق: مساله
توصیه است نه بیان امر تقلیدی بله مثال ها تقلیدی است.
- فقه العروة الوثقی
- اجتهاد و تقلید و مرجعیت و زعامت
- فقه العروة
- فقه اجتهاد و تقلید
- فقه الاجتهاد و التقلید
- فقه الزعامة
- مساله 66 از اجتهاد و تقلید عروه
- بیان مساله 66 از اجتهاد و تقلید عروه
- عسر بودن تشخیص موارد احتیاط
- تعلیقات مساله 66 اجتهاد و تقلید
- تشخیص موارد احتیاط توسط اعلم
- تشخیص موارد احتیاط توسط اهل خبره
- نقد قول احتیاط و کلام محقق خوانساری
- نهاد تشخیص موارد احتیاط
برچسب ها:
چکیده نکات
توضیحات: مفروض مساله نبود عارض ثانوی است
تعلیقات:
الف. نسبت به اصل مساله
1. لابد من رجوعه الی الاعلم
2. لابد من رجوعه الی اهل خبره
تفاوت این دو تعلیقه که نسبت عام و خاص من وجه است نه عام و خاص مطلق
ب. نسبت به مثال ها
1. نسبت به مثال اول: نماز دوباره با آب غیر مستعمل اگر ترک احتیاط لزومی است.
اقول: بیان مفروض این تعلیقه - بر مبنای عدم جواز بدار و عدم اجزاء و الّا وجهی برای قضا نیست.
2. نسبت به مثال دوم گفته شده احتیاط واجب قضا است.
اقول: چرا؟ محقق خوانساری اجازه رجوع نمیدهد.
تحقیق: مساله
توصیه است نه بیان امر تقلیدی بله مثال ها تقلیدی است.
نظر شما