فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1404-1405) - فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1404-1405)
جلسه 52- در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۴
چکیده نکات
شرح استعمال ماده ظن و رجاء نسبت به قیامت - نفس سوال معلوم می کند که استعمال ماده ظن در معنای علم و یقین متعارف بین مردم نبوده است. جواب امام علیه السلام
استعمال لفظ از طرف منافقین به معنای شک است - تقسیم آخر حدیث ظن مربوط به آخرت و ظن مربوط به دنیا
اخبار یا انشاء؟ تنصیص اهل لغت یقین عِیان و یقین تدبر - یقین عیان را شک نگویند.
عدم کفایت ظن در امر آخرت چه از اصول دین باشد و چه نباشد.
روایات: روایت محمد بن سالم
- علم الیقین
- حق الیقین
- عین الیقین
- فقه العروة الوثقی
- اجتهاد و تقلید و مرجعیت و زعامت
- فقه العروة
- فقه اجتهاد و تقلید
- فقه الاجتهاد و التقلید
- فقه الزعامة
- تقلید و اصول دین
- اصول دین و ظن
- ذیل مساله 67 اجتهاد و تقلید عروه
- واژه ظن و قرآن
- ظن و اصول اعتقادات
- اصول دین و تقلید
- کفایت غیرعلم و اصول دین
- معنای رجاء و آخرت و قرآن
- یقین عیان
- یقین تدبر
- روایات و حد ایمان
- تنصیص اهل لغت و ظن و قرآن
برچسب ها:
چکیده نکات
شرح استعمال ماده ظن و رجاء نسبت به قیامت - نفس سوال معلوم می کند که استعمال ماده ظن در معنای علم و یقین متعارف بین مردم نبوده است. جواب امام علیه السلام
استعمال لفظ از طرف منافقین به معنای شک است - تقسیم آخر حدیث ظن مربوط به آخرت و ظن مربوط به دنیا
اخبار یا انشاء؟ تنصیص اهل لغت یقین عِیان و یقین تدبر - یقین عیان را شک نگویند.
عدم کفایت ظن در امر آخرت چه از اصول دین باشد و چه نباشد.
روایات: روایت محمد بن سالم
نظر شما