header

کاندیداهای انتخابات از کنکاش در زندگی شخصی رقبا پرهیز کنند

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی در انتخابات گفت: کنکاش در زندگی دیگران خارج از اصول دینی و انسانی است و این مبحث باید در انتخابات رعایت شود.
کاندیداهای انتخابات از کنکاش در زندگی شخصی رقبا پرهیز کنند

 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، اظهار داشت: اصل عدم استفاده شخصی از امکانات عمومی مسئله‌ای مطابق با اصول اخلاقی، انسانی و بشری است.

 وی ادامه داد: انسان اگر به دینی هم قائل نباشد اما انسانی فکر کند به این اصل مقید می‌شود و بنابر این خدای نکرده در یک جامعه اسلامی اصلا نباید شاهد وقع خلاف این امر بود.

 استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: استفاده حداقلی باید در جهت بهره مندی حداکثری باشد، در همین راستا اسراف و تبذیر از مال شخصی نیز نادرست است و قطعا نمی‌توان با هر هدفی مال شخصی را نیز اسراف کرد.

 علیدوست افزود: رعایت خط قرمزهای اخلاقی نکته بعدی است، امری که عده ای آن را رعایت نمی‌کنند و اگر این افراد به موضوع اهمیت دهند تنها به عنوان یک تاکتیک انتخاباتی است.

 جامعه باید به اصول اخلاقی توجه کند

 وی با اشاره به نادرست بودن رعایت اخلاق به طور مقطعی، گفت: جامعه باید توجه کند که آن چه مهم است رعایت این ارزش‌ها به طور دائمی و در همه شرایط است و دروغ نگفتن، تهمت نزدن و پنجه در زندگی دیگران نکشیدن را معیار درستی افراد قرار دهد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: عدم پنجه کشیدن به زندگی شخصی دیگران از شروط انسانیت است و از نظر اسلام نیز به شدت اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: آنچه که می‌طلبد تا در انتخابات رعایت شود این است که کاندیدا و طرفدارانشان خوبی‌های دیگران را بگویند و به هیچ عنوان وارد حریم شخصی دیگران نشوند، جامعه و کاندیدی نیز اگر این منش را در رفتار فردی دید آن را باید دلیل بر بی اخلاقی او بداند.

۴۴۰ بازدید