header

تخریب جامعه مدرسین، خلاف مسیر ولایت فقیه است

خلاصه خبر :
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، تخریب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را حرکتی، خلاف مسیر ولایت فقیه و بسیار خطرناک عنوان کرد.
تخریب جامعه مدرسین، خلاف مسیر ولایت فقیه است 

عضو جامعه مدرسین حوزه، با ذکر این مطلب که انتخابات، برای مردمی که در دایره جامعه اسلامی، زندگی می کنند، هدف نیست، اظهارداشت: مجلس، جایگاهی برای خدمت به نظام و مردم است و نباید برای رسیدن به این جایگاه، به هر وسیله ای متوسل شد.

وی افزود: متاسفانه بداخلاقی های انتخاباتی در حال شیوع است و عده ای به بهانه رسیدن به قدرت، به هر روشی متوسل می شوند؛ در این زمینه علما، عقلا و صاحب نظران دینی و اجتماعی راهکارهایی را ارایه داده اند که امیدواریم از این پس شاهد بروز این ناهنجاری ها در عرصه سیاست نباشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد به بهانه عدم تطابق سلیقه و فهم انتخاباتی به شخص، جریان و نهاد خاصی، ضربه بزند، اظهارداشت: در این جا نمی خواهیم به بیان اهداف دقیق برخی جریان ها برای تخریب و تضعیف جامعه مدرسین حوزه به بهانه های خاص از جمله انتخابات، بپردازیم، ولی به این مساله معترض هستیم چرا تا زمانی که افراد و یا نهادهای خاصی اعمال خود را مطابق با سلیقه ما انجام می دهند، از آنها حمایت می کنیم و زمانی که این مساله برعکس می شود، به تخریب بنیان های نهادهای مرجع دست می زنیم؟!

پیامدهای منفی و مخرب تخریب جامعه مدرسین حوزه

وی ادامه داد: در این بین افرادی هستند که با غرض شخصی،  سیاسی،  فکری و جناحی به تخریب جامعه مدرسین و یا نهادهای دیگر علمی و حوزوی دست می زنند و گروهی دیگر نیز هستند که شاید تصور نمی کنند که سخنان و اعمال آنها چه پیامدهای منفی و مخربی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست اظهارداشت: متاسفانه عده ای از فعالان سیاسی ظرفیت پذیرش برخی موضع گیری هایی خلاف میل خود  را ندارند و به سرعت دست به تخریب نهاد و یا شخص خاص می زنند؛ این اتفاق نه تنها برای جامعه مدرسین حوزه بلکه در موضع رهبری نظام روی داده است،؛ به طوری که برخی افراد و شخصیت ها و جریان های سیاسی نیز در جایی که منافع و سلایق شان با منویات رهبری مطابقت نمی کرد، هجمه هایی را علیه رکن اصلی نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه وارد کردند!

استاد حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که هیچ منطق مبتنی بر آموزه های دینی و ولایی، پشت سر هجمه های صورت گرفته علیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وجود ندارد وافرادی که این کار را انجام می دهند، عملی غیر ولایی مرتکب می شوند، گفت: در عرصه اجتماعی و سیاسی، در حال حاضر دو وجه بیشتر وجود ندارد؛ یا پشت سر رهبری نظام حرکت می کنیم و مدافع ولایت فقیه هستیم، یا خیر؛ افراد و گروه هایی که مخالف هستند باید صریحاً موضع خود را برای ملت ونظام مشخص کنند تا همه مردم آنها را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست یادآور شد:  وقتی رهبر انقلاب در سفری که به قم داشتند، چنین تعابیر کم نظیری در باره نهاد جامعه مدرسین بیان می دارند و تا این حد به جایگاه و شان این جامعه ارج می نهد، تخریب این جایگاه در حقیقت هدفی جز حرکت در مسیر خلاف امر ولی فقیه نیست.

تعابیر رهبری در مورد جامعه مدرسین

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تعابیری که رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت جامعه مدرسین بیان کردند به حدی است که گمان نمی کنم فرد دیگری می توانست بالاتر از این تعبیرات را در بیان اهمیت جامعه مدرسین، بیان کند؛ ایشان جایگاه این نهاد حوزوی را از قضیه خارجیه و شخصی به بحثی حقیقیه وارد کردند و فرمودند «جامعه مدرسین یک سنت است و ممکن است که افرادی بروند و بیایند، ولی اساس کار این جامعه باقی خواهد ماند».

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست خاطرنشان کرد: بدون شک، در جامعه مدرسین علمای بزرگی حضور دارند که هر یک از آنان وجاهت علمی، اخلاقی خاصی برخوردارند و مراجع بزرگی نیز در این جامعه حضور داشتند، به همین دلیل است که همواره امام راحل و مقام معظم رهبری و مراجع، توجه خاصی به این نهاد حوزوی و اصیل دارند.

روند تخریب بسیار خطرناک است

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان تاکید کرد: بدون شک این روند تخریب در کشور بسیار خاطرناک است و باید جلوی این روند گرفته شود.

۴۷۸ بازدید