header

سیاست‌های آمریکا با آمدن و رفتن یک شخص تغییر نمی‌کند

خلاصه خبر :
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست با اشاره به تمدید تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت آمریکا در سخنانی اظهار داشت: کسانی که سیاست‌های دولت‌های آمریکایی را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند که این کشور را تنها یک شخص اداره نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست با اشاره به تمدید تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت آمریکا در سخنانی اظهار داشت: کسانی که سیاست‌های دولت‌های آمریکایی را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند که این کشور را تنها یک شخص اداره نمی‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه برخی شعار تغییر در رفتار اوباما را باور می‌کنند عدم شناخت ایشان از سیستم و نظام دولت آمریکاست، زیرا آمدن یا رفتن یک شخص هیچ تغییر بنیادی در سیاست‌های آمریکا ایجاد نمی‌کند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تغییر در رفتار هنگامی مفهوم پیدا می‌کند که رویکردها تحول پیدا کرده و طرف مقابل از مواضع خصمانه خود دست بردارد. حجت‌الاسلام علیدوست تأکید کرد: تمدید تحریم‌ها علیه ایران اسلامی چیزی جز ادامه سیاست‌های دولت‌های قبل آمریکا که بدون شک اقتضای کل سیستم آن کشور است، نبود. وی اظهار داشت: آنچه امروز اهمیت دارد چگونگی مدیریت این معادلات سیاسی و اجتماعی است. مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: مجموعه نظام باید با توجیه مردم نسبت به این موضوع، ایشان را در صحنه مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر زورگویان نگه داشته و از این تهدیدات، فرصتی برای پیشرفت و تعالی ایجاد کند. 

وی در ادامه افزود: در ۳۰ سال گذشته همواره مسئولان نظام در این امر مهم موفق بوده و مردم همواره پشتیبان نظام اسلامی بودند و امیدواریم از این پس نیز این گونه باشد. حجت‌الاسلام علیدوست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت جنبش نرم‌افزاری و تولید فکر در کشور خاطرنشان کرد: تولید فکر و اندیشه فصل ممیزه انسان نسبت به حیوان است و هر کشوری که به دنبال عزتمندی و استقلال است، باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کند. 

وی همچنین تصریح کرد: این مهم به یک مقطع خاص از زمان و یا تهدیدات دشمنان بستگی نداشته و باید همواره در کشور جاری و ساری باشد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نهضت تولید فکر و اندیشه در یک شب اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: برای دستیابی به قله‌های پیشرفت و ترقی باید ارزش علم و دانش در جامعه نهادینه شده و شایسته‌سالاری به معنای واقعی در کشور حاکم باشد. 

حجت‌الاسلام علیدوست گفت: جوانان باید احساس کنند که حکومت برای فکر و اندیشه ایشان ارزش و احترام قائل است و از آنها استفاده خواهد کرد. وی در پایان تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و تعالی گام برداشته و امیدواریم با تلاش آحاد جامعه و مسئولان این مسیر ادامه پیدا کند.

۵۳۷ بازدید