header

شایسته سالاری باید در دولت حاکم باشد/ مهار تورم نشانه موفقیت دولت است

خلاصه خبر :
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با گرامیداشت هفته دولت گفت: مرحوم شهیدان رجایی و باهنر از امتیازات متعددی از جهات علمی، تدین به تعبیر حضرت امام از جهت عقل برخوردار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، با گرامیداشت هفته دولت گفت: مرحوم شهیدان رجایی و باهنر از امتیازات متعددی از جهات علمی، تدین به تعبیر حضرت امام از جهت عقل برخوردار بودند.

وی افزود: ساده زیستی و مردمداری این شهیدان به اندازه ای مشخص بود که سایر ویژگی های ایشان را تحت الشعاع قرار داده است، نباید به اندازه ای به یک جهات پرداخته شود که سایر جهات تحت الشعاع قرار گیرد؛ رسانه ها باید رابطه متوازنی بین این ساحت ها برقرار کنند.

 مردمداری باید ویژگی همه کارگزاران نظام باشد
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردمداری باید ویژگی همه کارگزاران نظام باشد، اظهار داشت: رمز موفقیت یک دولت و ماندگاری آن در خاطه ها این است که بی مزد و منت به مردم خدمت کند و خود را جدای از مردم حساب نکند.

وی ادامه داد: با این که سال ها از شهادت شهیدان رجایی و باهنر می گذرد اما همه گروه ها و نحله های فکری کشور به این دو شهید احترام می گذارند، این روش نباید موقت و موردی باشد بلکه باید برای همه دولت هایی که به روی کار می آیند نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با بیان این که دولت یازدهم در حد مقدوراتی که داشته موفق بوده است، ابراز داشت: البته نمی توان گفت که به دولت نمره بیست یا صد گرفته اما دولت نمره خوبی می تواند نسبت به عملکردی که داشته کسب کند.

وی عنوان کرد: در زمینه بهداشت و درمان احساس می شود که دولت موفق بوده هرچند گاهی آمارهایی که داده می شود مبالغه آمیز است و در بیمارستان ها و مطب ها غیر آن دیده می شود که امیدواریم آرام آرام حل شود.

 تعامل با دنیا بهتر از مشت گره کرده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: مطابق آماری که داده می شود دولت توانسته تورم 40 درصد را مهار کند و به مرز 17 درصد برساند و امنیت خاطر اقتصادی برقرار کند که موفقیت به شمار می رود.

 وی اضافه کرد: این که بتوان با دنیا تعامل برقرار کرد البته به شرطی که آسیب های آن رصد شود و مبتلای به آن نشویم قطعا بهتر از سیاستی است که می خواهد مشتش را گره کند و به همه دنیا یک «نه» بزرگ بگوید و مردم را در شعار نگه دارد؛ باید برای موفقیت دولت دعا کرد و گذاشت که دولت کار کند. 

دولت فارغ از مسائل جناحی عمل کند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ چیز برای دولتمردان بهتر از صداقت و راست کامل نیست، گفت: ملت ایران ملتی نجیب و امین است و اگر مشکلاتی باشد از ناحیه دیگران است؛ بنابراین دولت باید با صداقت برخورد کند و خیرخواه ملت باشد، البته بنده نمی گویم تا کنون نبوده است.

وی افزود: دولت باید فارغ از هر جناحی کار کند و باید توجه داشته باشد که مسؤولیت امروز امانت است و باید درباره آن پاسخگو باشد، باید شایسته سالاری حاکم باشد و اگر مخالف فکری ما هم می تواند بهتر خدمت کند باید مسؤولیت به او واگذار شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با بیان این که دولتمردان باید پست را یک امانت حساب کنند، اظهار داشت: نباید به گونه ای باشد که از پست به عنوان ثروت استفاده شود، دولت باید اعتماد مردم کند و اگر موردی دیده می شود که خیانتی صورت گرفته برخورد کند البته این موضوع بیشتر به قوه قضاییه مربوط می شود اما دولت نیز بی نقش نیست.

وی ادامه داد: این موارد چیز مشکلی نیست در واقع باید یاد گرفت که چگونه به دانسته ها عمل شود و الا همه می دانند وظیفه دولت و ملت چیست؛ بنابراین باید به دانسته ها عمل کرد.

۵۰۱ بازدید