header

پیاده روی اربعین

خلاصه خبر :
پیاده روی اربعین نباید مبتلا به برخی جناح بندی‌های خاص سیاسی شود/
«مردمی» بودن رنگ غالب و مخصوص این حرکت باشد/
آنچه در این همایش به نمایش گذاشته می شود، مساله «وحدت انسانی» است
بسم الله الرحمن الرحیم
پیاده روی اربعین نباید مبتلا به برخی جناح بندی‌های خاص سیاسی شود

اگر این همایش امتداد پیدا کند و مبتلا به آسیب نشود – که گاهی در گوشه و کنار تمایلات خاصی نشان می دهند- آثار خوبی برجای خواهد گذاشت گرچه دچار آسیب هم شود از آثار آن نخواهد کاست.
پیاده روی اربعین نباید مبتلا به برخی جناح بندی‌های خاص سیاسی شود.
«مردمی» بودن رنگ غالب و مخصوص این حرکت باشد.
همایش پیاده روی اربعین نباید صبغه حکومتی و دولتی پیدا کند بلکه «مردمی بودن» باید رنگ غالب آن باشد.
در روایات دینی و سیره عملی حضرات معصومین علیهم السلام نسبت به زیارت اربعین سفارش شده است. در طول تاریخ هم بزرگان و علمای دین مقید بودند که به زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین بروند. اما امروز، پیاده روی اربعین جنبه نماد پیدا کرده و می تواند وحدت تشیع و علاقه مردم را به اهل بیت نشان دهد. بنابراین زیارت اربعین هم به عنوان اولی (زیارت) و هم ثانوی از جایگاه رفیعی برخوردار است.
اگر این همایش امتداد پیدا کند و مبتلا به آسیب نشود - که گاهی در گوشه و کنار تمایلات خاصی نشان می دهند - آثار خوبی برجای خواهد گذاشت گرچه دچار آسیب هم شود از آثار آن نخواهد کاست.
این گوهر ارزشمند را باید پاس داشت و مبتلا به برخی جناح بندی های خاص سیاسی یا بیان اختلافات در آن نکرد. قطعا این بداخلاقی ها و اقدامات از قبیل صبغه عراقی یا ایرانی دادن یا رنگ جناحی دادن می تواند آسیب بزرگی باشد و کسانی که با اصل همایش مخالفند بیشترین بهره برداری را از این اقدامات خواهند کرد.
آنچه در این همایش به نمایش گذاشته می شود، مساله «وحدت انسانی» است و بایسته است که از آسیب هایی چون برخی غلوّها، زیاده روی ها و بداخلاقی ها پیراسته باشد همچنانکه ائمه معصومین علیهم السلام همواره بر پرهیز از این آسیب ها تاکید داشتند.
ورود مسئولان جز آنچه که به آنها مربوط است و صبغه «دولتی» و «حکومتی» پیداکردن مراسم اربعین در درازمدت آسیب زاست و لذا مردمی بودن این همایش را نباید تحت الشعاع حرکات دیگر قرار داد بلکه «مردمی بودن» باید رنگ غالب و مخصوص این حرکت باشد.

مصاحبه خبرگزاری جماران با آیت الله علیدوست : کلیک کنید

۳۸۵ بازدید