header

امروز بیش از هر زمان خلأ دانشگاه امام باقر(ع) احساس می‌شود

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:
امروز بیش از هر زمان خلأ دانشگاه امام باقر(ع) احساس می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: 

امروز بیش از هر زمان خلأ دانشگاه امام باقر(ع) احساس می‌شود

 خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست با بیان اینکه دانشگاهی که امام باقر(ع) تأسیس کردند، نه تنها فرامذهبی بلکه فرادینی بود، گفت: امروز در این دنیای پر از تبعیض و جنایت، چه در روش و برخورد با دانش‌ها، چه در شکل دادن به محتوای علوم و چه در گفتمان بدون تبعیض و فرای همه تعینات، بیش از هر زمان خلأ دانشگاه امام باقر(ع) احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که اول رجب (مصادف با 31 فروردین) سالروز ولادت باسعادت امام محمد باقر (علیه السلام) است، عنوان کرد: اگر چه تولد امام محمد باقر (علیه السلام) یادآور بسیاری از ارزش هاست، منتها شاید بیش از هر چیز یادآور اهتمام به دانش، نشر علم و شکافتن علوم باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: می‌دانیم که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) لقب باقرالعلوم را به امام محمد باقر (علیه السلام) اطلاق نموده‌اند و هم شیعیان و هم اهل سنت در این موضوع اتفاق نظر دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: شخصیت و رفتار مطبوع و پسندیده امام محمد باقر (علیه السلام) و اقتضای زمان و موقعیتی که آن حضرت در آن قرار گرفته بودند، دست به دست هم داد تا از امام محمد باقر (علیه السلام) چهره علمی، فرهیخته، دانش‌دوست، شاگردپرور و صاحب دانشگاه بزرگ به وجود آید.

وی با بیان این کمه علمای شیعه، اهل سنت و همچنین غیرمسلمانان به شخصیت علمی امام محمد باقر (علیه السلام) معترف هستند، گفت: دانشگاهی که امام محمد باقر (علیه السلام) تأسیس کردند، نه تنها فرامذهبی بلکه فرادینی بود و مسلمانان و غیرمسلمانان در آن دانشگاه به کسب علم می‌پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در دانشگاهی که امام محمد باقر (علیه السلام) تأسیس کردند، نه تنها علوم اسلامی بلکه همه دانش‌های آن زمان تدریس می‌شد و شاگردان زیادی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: امروز در این دنیای پر از تبعیض و جنایت، چه در روش، رفتار و برخورد با دانش‌ها، چه در شکل دادن به محتوای دانش‌ها و چه در گفتمان بدون تبعیض و فرای همه تعینات، بیش از هر زمان خلأ دانشگاه امام باقر (علیه السلام) احساس می‌شود ( منبع )

۴۱۸ بازدید