header

تکریم امامزادگان تکریم اهل بیت (ع) است

خلاصه خبر :
تکریم امامزادگان تکریم اهل بیت (ع) است باید حریم آنها از لحاظ معنوی و ظاهری رعایت شود ومسئولین فرهنگی مناطق باید مواظب باشند احترام امامزادگان حفظ شود .
تکریم امامزادگان تکریم اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پنجم ذی القعده سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان گفت: حضور امامزادگان در هرشهری در واقع نوعی حضور محسوس اهل بیت(ع)می باشد که به آن شهر ها مقام و ارزش می دهد.

وی افزود: وجود بارگاه زیارتی امامزادگان علاوه بر مقام و ارزش می تواند بار مثبت فرهنگی ، مذهبی همراه با آرامش معنوی برای مردم و اهالی منطقه و محل داشته باشد چرا که این ارتباط و رابطه معنوی با امامزادگان نوعی آرامش درونی را برای فرد ایجاد می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تکریم امامزادگان تکریم اهل بیت (ع) است یعنی باید حریم آنها از لحاظ معنوی و ظاهری رعایت شود ومسئولین فرهنگی مناطق باید مواظب باشند احترام امامزادگان حفظ شود .

حجت الاسلام علیدوست اظهار داشت: نباید در اطراف مقبره امامزادگان جا و مکانی مختص به تفرج و تفنن باشد بلکه باید طوری برنامه ریزی شود که مردم به نیت توجه، زیارت و کسب معرفت به امامزادگان بیایند و در کنار آن از دیگر فضاهای معنوی ایجاد شده بهره مند شوند.

وی یادآور شد: حضور امامزادگان در محل و مناطق مختلف باید متولیان فرهنگی از جمله روحانیون، رسانه ، مردم و مسئولین محلی را متوجه اهمیت و ارزش آنها نماید تا بتوان بهترین بهره مندی از جایگاه آنان را داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: باید اصل، نسب و تبار امامزادگان یا سند معتبراستخراج شود و از ساخت مقبره امامزادگانی که سند معتبری ندارند جلو گیری شود تا اصالت امامزادگان زیر سوال نرود.

حجت الاسلام علیدوست ابراز داشت: سعی شود درامامزادگان کتابهای معتبر تاریخی در زمینه زندگی نامه و آثار ارزشمند عالمان دینی، مباحث اخلاقی قابل فهم برای عموم استفاده شود.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت به حضور امام جماعت در امامزادگان، برپایی مراسمات مذهبی و خواندن دعای کمیل،پخش مواعظ مؤثرازبلندگوی صحن امامزادگان از دیگر اقدامات فرهنگی است که سبب جذب بیشتر مردم در شناخت امامزادگان می شود.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امامزادگان منبع عظیم نور و برکت درجامعه هستند و باید با حضورو کسب معرفت نسبت با جایگاه و مقام امامزادگان شناخت معنوی خود نسبت به آنان را افزایش دهیم.

 

۴۲۹ بازدید