header

نشست علمی «روح تشریع در اسلام» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

خلاصه خبر :
نشست علمی روح تشریع در اسلام با بازخوانی کارنامه علمی و عملی امام موسی صدر در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار  شد.این نشست اولین نشست علمی از سلسله نشست‌های بازخوانی کارنامه علمی و عملی امام موسی صدر است که روز چهارشنبه دوم دی ماه در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.در این نشست علمی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، استاد سطح خارج فقه و اصول و دبیر علمی همایش فقه و هنر به ایراد بحث در این زمینه می‌پردازد.یادآور می‌شود، امام موسی صدر کتاب «معیارهای قانون‌گذاری

نشست علمی روح تشریع در اسلام با بازخوانی کارنامه علمی و عملی امام موسی صدر در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار  شد.

این نشست اولین نشست علمی از سلسله نشست‌های بازخوانی کارنامه علمی و عملی امام موسی صدر است که روز چهارشنبه دوم دی ماه در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست علمی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، استاد سطح خارج فقه و اصول و دبیر علمی همایش فقه و هنر به ایراد بحث در این زمینه می‌پردازد.

یادآور می‌شود، امام موسی صدر کتاب «معیارهای قانون‌گذاری اسلامی بر اساس کتاب روح تشریع در اسلام» را از خود برجای گذاشته است؛ ایشان معتقد است که قانون‌گذاری در جهان اسلام از روح شریعت اسلام دور افتاده و وظیفه مجتهد است که باید روح شریعت را در قانون بدمد.

از نظر ایشان برای رهایی از مشکلات، راهی جز دین وجود ندارد؛ التبه باید در نظر داشت که نظریه امام موسی صدر در تقویت جایگاه و کارکرد اجتهاد و مسئولیت‌پذیر کردن آن است. امام موسی صدر بین منابع و اجتهاد تفکیک قائل می‌شود و به طور کلی بر این مطلب که زندگی عرصه تحولات و تغییرات است تاکید داشت.

۳۷۵ بازدید