header

آسیب‌شناسی منصفانه و تشکیل اتاق فکر مدنظر مدیریت جدید حوزه‌های علمیه باشد

خلاصه خبر :
آسیب‌شناسی منصفانه و تشکیل اتاق فکر مدنظر مدیریت جدید حوزه‌های علمیه باشد

آسیب‌شناسی منصفانه و تشکیل اتاق فکر مدنظر مدیریت جدید حوزه‌های علمیه باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آسیب شناسی منصفانه و دقیق و تشکیل اتاق فکری برای از بین بردن آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمیه یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار دهد.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تغییر مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه باشد تقدیر از تلاش مدیران گذشته حوزه‌های علمیه و همچنین استفاده از تجربیات آنها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ‌ قم افزود: یکی از اقداماتی که حوزه‌های علمیه باید انجام دهد آسیب شناسی منصفانه و به دور از سیاه نمایی و سفیدنمایی است، آسیب‌ها به اتاق فکر متشکل از 5 نفر منتقل شود و تصمیم مناسبی برای رفع مشکلات گرفته شود.

آیت الله علیدوست با اشاره به لزوم نشر معارف دینی در جامعه و وظیفه حوزه‌های علمیه در این زمینه بیان کرد: حوزه‌های علمیه در 5 بخش آموزش، پژوهش، پرورش، تبلیغ و تحقیق دین رسالت دارد و باید گذاره های دینی را در جامعه عینیت دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید احتیاجات نظام به حوزه علمیه منتقل و مطالبات حوزه علمیه به حاکمیت منتقل شود، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه کادر قابل و با تقوا و مخلص برای خدمت به اسلام تربیت کند که این موضوعات در مدیریت جدید مخفی نیست بلکه در مدیریت گذشته نیز مخفی نبود.

وی خاطر نشان کرد: آسیب شناسی منصفانه و دقیق و تشکیل اتاق فکری برای از بین بردن آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمیه یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار دهد.


۴۰۸ بازدید