header
چشم‌اندازی به سوی شرق

چشم‌اندازی به سوی شرق

  • در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۲:۰۰

آیت الله ابوالقاسم علیدوست (حوزه علمیه قم) پروفسور عبداللهی احمد النعیم (دانشگاه اموری آمریکا) شنبه ۱۴ آذر 1400 ساعت 20:30 - 23:00 (تهران)

ادامه مطلب
نظریة المصلحة و العقل و المرونة

نظریة المصلحة و العقل و المرونة

  • در تاریخ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۱:۵۹

سوال : شریعت اسلام، جامع، جهانی و جاودان و ثابت است. از طرفی نیاز ها و مسائل مردم متفاوت است. چگونه شریعت ثابت پاسخگوی نیاز های متفاوت است؟! در پاسخ به این سوال سه رویکرد وجود دارد. 1. مکلفان فارق از نیاز ها و اختلاف مسائل باید از شریعت ثابت اطاعت...

ادامه مطلب
رفتار شناسی شریعت مطهر با سیئات اخلاقی

رفتار شناسی شریعت مطهر با سیئات اخلاقی

  • در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ساعت ۱۵:۲۹

سیئات اخلاقی قبل از آنکه اسلامی و دینی باشد، انسانی است. یعنی نیاز نیست انسان دین داشته باشد تا گناه یا خیانت به امانت را پلشت و غیراخلاقی بداند.

ادامه مطلب
دفاع از مرجعیت / دوگانه سازی های موهوم

دفاع از مرجعیت / دوگانه سازی های موهوم

  • در تاریخ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۰:۰۸

مصاحبه خبرگزاری جماران با آیت الله علیدوست : ضرورت ارتباط با دنیا را نمی توان انکار کرد.

ادامه مطلب
فقه مضاف؛ مفهوم شناسی، بایسته ها و آسیب ها

فقه مضاف؛ مفهوم شناسی، بایسته ها و آسیب ها

  • در تاریخ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۲:۱۰

ما امروز با توسعه دامنه دانش ها مواجهیم؛ اگر دانش فقه ، یک زمانی محدود بود امروزه خیلی گسترده شده است.

ادامه مطلب
پیامبر خدا برای انسان / دانشگاه مشترک بشریت

پیامبر خدا برای انسان / دانشگاه مشترک بشریت

  • در تاریخ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۱:۴۰

محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم پیامبر خدا برای انسان دانشگاه مشترک بشریت امام صادق علیه السلام طلوع دو خورشید در یک روز

ادامه مطلب
روزهای سیاه و خونین شیعیان افغانستان

روزهای سیاه و خونین شیعیان افغانستان

  • در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۳:۳۷

باید شکایت از عاملان جاهل و فاسد این حوادث را نزد خداوند بزرگ برد و عاجزانه گفت: «این الطالب بدم المقتولین بقندوز و قندهار و بغداد و غیرها».

ادامه مطلب
باید از قرآن عذرخواهی کنیم

باید از قرآن عذرخواهی کنیم

  • در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
  • ساعت ۲۳:۵۶

گلایه از کم‌توجهی علما نسبت به ظرفیت قرآن. قرآن کریم از غیر متناهی است و چون از غیر متناهی است و این غیر متناهی در قرآن تجلی کرده است، قرآن هم غیر متناهی شده است.

ادامه مطلب