header

چهارشنبه خونین کرمان

خلاصه خبر :
انتقام این حادثه و امثال آن چه گذشته و می گذرد به ویژه حوادث کنونی در غزه و فلسطین اشغال‌شده را از خداوند بزرگ، خواهانیم.

بسم الله المنتقم الجبار
*أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا*
چهارشنبه خونین کرمان
دست جنایت، پلشتی، خشم کور و خرافه، ملت نجیب ایران – بلکه همه صالحان و مصلحان – را عزادار کرد.  
این حرکت زشت و غیر قابل تحمل، هر چند عزیزانی را به شهادت رساند و کشور را سوگوار کرد، لکن هیچ نتیجه‌ای برای بدخواهان این مرز وبوم – صانها الله عن الحدثان – ندارد.
و این خود، مرهمی است بر زخم واردشده بر قلب پاک بازماندگان؛ چراکه این وعده الهی است که سرنوشتی جز نصرت برای صالحان و پاکان و خذلان و خفت برای ظالمان و طالحان نیست * فاصبر ان العاقبة للمتقین*  

این جانب ضمن عرض تسلیت به همه کسانی که از حادثه شوم کرمان، مصیبت‌زده و آزرده‌خاطرند، به ویژه به بازماندگان عزیز این شهیدان، نکته‌ای را معروض می‌دارم: 
بدون تردید همه بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم، استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل، از این حادثه پلید و امثال آن، به حسب ظاهر و به طور موقت، بهره می‌برند و در خلق آنها مؤثرند؛ لکن این واقعیت نباید مسئولان، رسانه‌هاو صاحبان تریبون‌های مطرح را، به مسیری بکشاند که برخی جریانات خرافه، افراطی، تکفیری و انحراف در حاشیه امن قرار گیرند! متاسفانه در منطقه، مدارس‌نما ها و کانون‌های خطرناک و تروریست‌پروری وجود دارد که گاه باعناوین گمراه‌کننده، جاهلان و کفتاران خون آشامی می‌پروراند که به حق، مصداق *ٱلَّذِينَ ضَلَّ سَعۡيُهُمۡ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا وَهُمۡ يَحۡسَبُونَ أَنَّهُمۡ يُحۡسِنُونَ صُنۡعًا* هستند. تربیت خون‌آشامانی انتحاری از عهده این غارها و کانون‌های فساد برمی‌آید. هرچند خود در طول نظام استکبار، صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس قرار دارند. 
باید از منافقانی ترسید که مدرسه و تفکرشان پلیدانی را می‌پروراند که به نام خدا، خون می‌ریزند و طُرفه، این که خود از اولین کسانی هستند که این حوادث را محکوم می‌کنند!! نسبت به این حادثه واضح است که باید قضاوت قاطع را به عهده بازرسان امین گذاشت تا در این زمینه، به هر برآیندی رسیدند، اعلام کنند؛ لکن این گزینه را نباید هیچ گاه مغفول انگاشت. البته – به هیچ وجه – نباید نقش و نقشه استکبار و صهیونیزم را که جز در سایه فساد و ریختن خون زیست نمی‌کنند، نادیده گرفت. 
در پایان یادکرد از این نکته به جا می‌نماید:
واضح است که تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی مسئولان، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی نباید نادیده انگاشته شود. لکن شاید ذکاوت و فطانت بیشتر مسئولان - به ویژه مسئولان محلی و منطقه - بتواند از امثال این پدیده مصیبت‌بار، جلوگیری کند. نسبت به این حادثه نیز طبیعی است که در فضای آرام و عادل باید مساله دنبال شود و نتیجه کار به اطلاع مردم برسد. البته بخش امنیتی و غیر قابل انتشار آن نیز باید جداگانه محفوظ ماند. 

انتقام این حادثه و امثال آن چه گذشته و می گذرد به ویژه حوادث کنونی در غزه و فلسطین اشغال‌شده را از خداوند بزرگ، خواهانیم و او از هر چه – حکیمانه – بگذرد از انتقام خون‌های به ناحق ریخته، نمی‌گذرد و این بخشی از حکمت و سنت قویم و جاوید الاهی است. 
*وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ* وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَنُرِيَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا كَانُوا يَحْذَرُونَ*

قم / حوزه علمیه / ابوالقاسم علیدوست
شنبه 1402/10/16


فایل pdf: کلیک کنید

۱۵۶ بازدید