header

حضرت زینب سلام الله علیها تجلی ظرفیت بالای زن مسلمان

خلاصه خبر :
در گفتگو با خبرگزاری فارس پیرامون حضرت زینب

حضرت زینب(س) ظرفیت بالای بانوی مسلمان را نشان دادند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار بودند و وجود ایشان ظرفیت بالای زن مسلمان را به همگان نشان داد.

خبرگزاری فارس: حضرت زینب(س) ظرفیت بالای بانوی مسلمان را نشان دادند

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: معتقد هستیم که وجود حضرت زینب(س) ظرفیت وسیع موجود در زن مسلمان را نشان داد و این بانوی بزرگوار نه تنها الگوی زنان مسلمان بلکه الگوی همه انسان‌ها است

 

وی خاطرنشان کرد: الگو بودن حضرت زینب(س) در زمینه‌های مختلف مانند اطاعت و بندگی مشاهده می‌شود، به طوری که در استثنایی‌ترین شرایط و شدیدترین حوادث از بندگی و اطاعت خدا دست برنمی‌دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: این بانوی بزرگوار از امام زمان خود اطاعت داشت و همه سرمایه‌‌های خود را در زمینه تحقق آرمان‌های امامش فدا کرد و از جان، خانواده و همسرش برای اطاعت از امام زمان خودش می‌گذرد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در زمینه مدیریت و حضور همراه با عفت در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی زمان خود نمونه بود گفت: حضرت زینب(س) در زمینه دفاع از آرمان اسلام نه تنها در حادثه عاشورا نقش‌آفرینی کرد، بلکه پس از آن عاملی برای بقای حادثه عاشورا شد.

علیدوست خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار حفظ عاشورا را حفظ اسلام می‌دانست و در شجاعت و ایستادگی در مقابل قدرت حاکم بر دوران خود نمونه و الگو است.

وی یادآور شد: بدون تردید ویژگی‌های حضرت زینب(س) به روح شجاع نیاز دارد که از عهده هر فردی خارج است، اگر دهها سال علما و بزرگان به دنبال پاسخی بودند، مطلبی مناسب‌تر از پاسخ حضرت زینب(س) نبود، در این زمینه عبارت «ما رأیت الا جمیلا» را بیان کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در زمینه مکارم اخلاق، نیکی و ارزش‌ها برای انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها الگو است.

۹۶۴ بازدید