header

محققان و رسانه‌ها به تبیین همه ویژگی‌های امام حسین(ع) بپردازند

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محققان و رسانه‌ها باید همه ابعاد و ویژگی‌های امام حسین(ع) را بیان کنند و تنها به یک بعد از سیره و رفتار ایشان اکتفا نشود.


 خبرگزاری فارس: محققان و رسانه‌ها به تبیین همه ویژگی‌های امام حسین(ع) بپردازند

 حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع) اظهار کرد: در طول تاریخ کمتر شخصیت امام حسین(ع) به طور جامع مطالعه شده، بنابراین بر اصحاب فرهنگ و علما لازم است که امام حسین(ع) را به عنوان یک شخص جامع معرفی کنند.

 وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به طور مطلوب به شجاعت، مبارزه، سیرت،‌ عزت و احساس امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) دارای شخصیت جامعی است، گفت: به این دلیل امام تنها امام شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه امام همه بشریت بوده و دارای آموزه‌های اخلاقی برای همگان است.

 وی خاطرنشان کرد: زمانی که فرزند این امام بزرگوار بیان کرد که معلم به من عبارت «بسم الله» را یاد داد، امام حسین(ع) فرمودند اگر دهان این معلم را از مروارید پر کنید، حقش را ادا نکردید، بنابراین این امر نشانه علاقه به علم‌، فرهنگ و قدردانی است و عظمت کار معلم از نظر امام بیان می‌شود.

 علیدوست یادآور شد: حرکات اخلاقی، رفتارهای عرفانی و معنوی امام حسین(ع) در زندگی آموزنده است، ابا عبدالله الحسین(ع) در سخنی درباره عبادت به درگاه پروردگار فرمودند که من تو را برای بهشت عبادت نمی‌کنم، بلکه به عبادت می‌پردازم، زیرا تو را شایسته بندگی می‌دانم.

 وی با بیان اینکه محققان و رسانه‌ها باید همه ابعاد و ویژگی‌های امام حسین(ع) را بیان کنند، گفت: سخن گفتن درباره سیدالشهدا به گونه‌ای نباشد که بیان یک بعد، ما را از ابعاد دیگر رفتار و سیره امام غافل کند، باید در نظر داشت که پرداختن به شجاعت، رشادت، عزت و سیرت امام در همه زمان‌ها ضروری است، بنابراین باید به آن پرداخته شود.

۳۷۶ بازدید