header

ارزش‌انگاری تقوا یکی از خصوصیات بارز امام رضا (ع)

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارزش‌انگاری تقوا یکی از خصوصیات بارز امام رضا (ع) است گفت: امروزه یکی از موضوعات فضای جامعه ما گفتمان‌های مبارزه با فساد است که نماد روشن آن این است که شایسته‌سالاری در جامعه حاکم شود تا جامعه و افراد آن اصلاح شوند.
ارزش‌انگاری تقوا یکی از خصوصیات بارز امام رضا (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در خصوص سالروز حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) عنوان کرد: آنچه که ما از بزرگداشت این ایام باید درس و عبرت بگیریم این است که زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) برای ما مسلمانان الگوست.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همان طور که بنا به آیه 21 سوره احزاب، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در زندگی ما الگو و سرمشق نیکویی است، ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز برای ما اسوه هستند و ما باید از برنامه زندگی ایشان درس بگیریم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست با بیان این که درس‌های متعددی از زندگانی امام رضا (علیه السلام) می‌توان گرفت ابراز کرد: یکی از مواردی که در زندگی امام رضا (علیه السلام) دیده می‌شود اصرار و تلاش آن حضرت بر ارزش‌انگاری تقواست.

 وی ادامه داد: امام رضا (علیه السلام) افراد غریبه را که هیچ اصل و نسبی با آن حضرت نداشتند به محضر می‌پذیرفت و به آنان اظهار محبت داشت، حتی در روایات آمده است که آن حضرت بر سر مزار محبان خود می‌رفت.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: زید بن موسی بن جعفر یکی از برادران امام رضا (علیه السلام) بود که علیه مأمون قیام کرد و اموال مردم بصره را تصرف کرد و به همین خاطر امام رضا (علیه السلام) او را طرد می‌کند و حتی سوگند یاد نمود که هرگز با او سخن نگوید.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: اگر همه انسان‌ها، دولت و حاکمیت از این عمل امام رضا (علیه السلام) یعنی ارزش‌انگاری تقوا و طرد هر چه غیرتقواست درس بگیرند جامعه دچار فساد نمی‌شود.

 وی تأکید کرد: اگر انسان تقوا را موجب تولی و ضدتقوا را موجب تبری بداند درس بزرگی برای ماست و تا جامعه و حاکمیت به این نظر نرسد و وابستگی صنفی، سیاسی و عقیده‌ای حاکمیت داشته باشد جامعه و افراد اصلاح می‌شوند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروزه یکی از موضوعات فضای جامعه ما گفتمان‌های مبارزه با فساد است که نماد روشن آن این است که شایسته‌سالاری در جامعه حاکم شود و اگر غیرآن باشد موجب فساد افراد و جامعه می‌شود.

۳۹۹ بازدید