header

انفاق در ماه رمضان رسالت روزه‌داران است

خلاصه خبر :
آیات متعددی در زمینه انفاق نازل شده که میزان اهمیت این فریضه الهی را بیان می‌کند، البته انفاق در ماه رمضان یکی از رسالت های روزه‌داران است.
انفاق در ماه رمضان رسالت روزه‌داران است

آیت الله ابوالقاسم علیدوست، با اشاره به اهمیت انفاق و رسیدگی به امور محرومان، اظهار کرد: نهاد انفاق شاخه ای از ایثار و خیر خواهی است و قبل از این که یک نهاد مذهبی باشد نهاد عقلایی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توجه همه افراد به انفاق، افزود: کمک به محرومان و انفاق یک خصلت و ویژگی است که مورد توجه همه است و حتی افرادی که به هیچ دینی قائل نیستند نیز از تامل در زمینه کمک به محرومان و انفاق غافل نیستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت انفاق در دین مبین اسلام، تصریح کرد: در شریعت به انفاق اهمیت زیادی داشته است و آیات متعددی در زمینه انفاق نازل شده است که میزان اهمیت این فریضه الهی را بیان می کند، البته انفاق در ماه رمضان یکی از رسالت های روزه داران است.

وی با اشاره به ابعاد انفاق، عنوان کرد: انفاق یک نهاد آسمانی است که خدا برای انسان های برخوردار قرار داده است تا به واسطه آن نیاز دیگران را برطرف کنند، البته انفاق ابعاد گوناگونی دارد که هر کدام در جای خود حائز اهمیت است.

آیت الله علیدوست با اشاره به انفاق علم و دانش، گفت: هر استادی که دانش خود را در اختیار دیگران قرار می دهد نیز به گونه ای انفاق می کند، کسی که بخشی از سرمایه خود را در اختیار دیگران قرار داده است نیز انفاق مال و ثروت داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف دولت درباره رسیدگی به محرومان، خاطرنشان کرد: همان گونه که مردم انفاق می کنند، دولت نیز وظیفه دارد به محرمان رسیدگی کند، دولت به جای تاسیس شعب گسترده کمیته امداد، خودش باید به اوضاع محرمان رسیدگی کند.

۳۹۱ بازدید