header

لزوم برنامه ریزی مدیران فرهنگی در مقابله با تهاجم شبهات اعتقادی رسانه های جهانی

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع اولیاء و معلمان بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه گفت: در دنیایی زندگی می کنیم که به عصر ارتباطات، دهکده جهانی و بازار مسگرها مشهور است و وظیفه ما در این فضا این است که بدانیم چه رسالتی بر دوش ما نهاده شده است.
لزوم برنامه ریزی مدیران فرهنگی در مقابله با تهاجم شبهات اعتقادی رسانه های جهانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع اولیاء و معلمان بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه گفت: در دنیایی زندگی می کنیم که به عصر ارتباطات، دهکده جهانی و بازار مسگرها مشهور است و وظیفه ما در این فضا این است که بدانیم چه رسالتی بر دوش ما نهاده شده است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست ادامه داد: در حال حاضر۶۸۰۰۰ سایت، ۸۰ مدار تلوزیونی، ۱۰۰ ماهوارهفضایی با ۱۷۶۰۰ شبکه مرتبط در سطح کشور قابل رصد و فعالیت شبانه روزی می باشد که عصر حاضر که عصر ارتباط مستمر با رسانه است عصر شبهه نام گرفته، چرا که بخش اعظمی از فعالیت رسانه غرب، وهابیت و حتی به صورت ناخواسته و یا از روی بی توجهی بعضاً رسانه های داخلی ایجاد شبهه در جامعه دینی است.

وی افزود: فقط مجموع شبهاتی که در یازده سال اخیر در روزنامه ها، مجلات و جراید کثرالانتشار داخلی مطرح شده، و بنیان دین، خانواده، ارزش های مذهبی و حتی ارزشهای ملی را زیر سوال برده است، ۳۱۶۴ شبهه می باشد که متاسفانه نزدیک به ۱۰۰۰ شبهه مربوط به دین و مذهب و اعتقدات مسلمانان است.

مدرس درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین گریزی را می توان از مناظر مختلفی ارزیابی کرد ادامه داد: عصر حاضر که عصر ارتباط مستمر با رسانه است عصر شبهه می باشد چرا که بخش اعظمی از فعالیت رسانه غرب ایجاد شبهه در جامعه دینی است و در حال حاضر بیش از شش هزار و ۸۰۰ سایت مختلف علیه ارزشهای دینی در جامعه رسانه مجازی فعالیت غیر دینی و مذهبی انجام می دهند که سبب ایجاد تهدید و شبهه در جامعه می شود که شاید بتوان آن را عصر گمراهی و ارسال امواج گمراهی نامید.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست اظهار داشت: تبلیغات در دنیای کنونی همچون بازار مسگرانی است که هر چه صدای چکش آن بلند تر باشد اثر گذاری آن بیشتر است و مکاتب مختلف دینی نیز با همین روش در حال تبلیغ دین و آیین خود در جامعه کنونی ما هستند که باید زمینه های منطقی آگاه سازی جوانان را در شناخت و انتخاب مسیر درست دینی ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه قم یاد آور شد: مراکز و موسسات قرآنی، رسانه ها، رهبران دینی و اجتماعی، مسئولان نظام و گروههای فرهنگی نیز نقش بسزایی در مقابله با تهاجمات دینی و فرهنگ، تبلیغ و هدایت نسل جوان در شکل گیری هویت دینی دارند. موسسات قرآنی، رسانه و جمعیت فرهیخته فرهنگی و اجتماعی باید با اعتقادات منطقی دینی و مذهبی خود شبهه زدایی در معارف دینی و مذهبی جوانان را در جامعه برنامه ریزی نموده و معارف ناب اسلامی و دینی را بدون پیرایه و به دور از خشونت و افراط و تفریط به نسل جوان منتقل سازند.

استاد حوزه علیمه قم گفت: دین اسلام و هویت دینی جامعه ما دارای جذابیتهای بیشماری است که باید به شیوه درست و منطقی به نوجوانان و جوانان اموزش و یاداوری شود و مسئولین نیز باید با مدیریت در بخش های فرهنگی و اجتماعی تمام میسرهای نادرست گریز از دین و بحران هویتی جوانان را مسدود سازند همچنانکه وظایف ما ۱۳۵۰ سال پیش در کلام امام باقر علیه السلام پیش بینی شده. وقتی سوال کردند که کی قائم (عج) ظهور می کنند: حضرت فرمودند وقتی که دنیا دنیای شبهه شود.

آیت الله علیدوست تاکید کرد: وظیفه ما در عصر کنونی این است که به یک ریسمان محکمی چنگ بزنیم که اگر غیر از این باشد هلاک می شویم. این حتی مربوط به مسلمان ها هم نیست، اهل بیت علیهم السلام و قرآن بهترین ریسمانی است که ما را به مسیر هدایت رهنمون می سازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: بنده از روی باور قلبی به شما عرض می کنم که خداوند توفیق بسیار بزرگی به شما داده است که نهاد فرزندان خود را از کودکی با معارف قرآن آشنا سازید و یکی از وظایف مهم والدین این است خود و خانواده رو آرام آرام با قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا سازند و سپس به دیگران هم منتقل نماییم و این یک رسالتی بزرگ برای فراگیران معارف الهی است.

ایشان از احداث بزرگترین مجتمع قرآنی کشور در شهرستان ابرکوه به عنوان یک نعمت بزرگ یاد نموده که خداوند آن را به مردمان این منطقه ارزانی داشته یاد نمودند و تصریح کردند: لازم است این مجموعه عظیم را که حاصل موفقیت، مدیریت و اخلاص دست اندرکاران می باشد را به معنای واقعی کلمه از خود بدانید چرا که رکن رکین و وزین فعالیت های فرهنگی و قرآنی، آحاد مردمان جامعه و به خصوص نوجوانان و جوانان می باشند که بحمدالله از استعداد و پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار می باشند.

آیت الله علیدوست در پایان از بخش های مختلف بزرگترین مجتمع قرآنی کشور بازدید نموده و ضمن آشنایی با فعالیت های صورت گرفته و ارائه نکات لازم برای خدمتگزاران طلب توفیق نمود.

۳۹۶ بازدید