header

ضرورت برخورد با عوامل فکری و لایه های زیرین حوادث 22 بهمن قم

خلاصه خبر :
ضرورت برخورد با عوامل فکری و لایه های زیرین حوادث 22 بهمن قمعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت برخورد با عوامل فکری و لایه های زیرین حوادث 22 بهمن قم تاکید کرد.حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست، با اشاره به حوادث روز 22 بهمن قم اظهار داشت: به نظر بنده شکی نیست که اینگونه حوادث برنامه ریزی شده صورت می گیرند و این مسئله نیاز به حدس و گمانه زنی ندارد. سه گروه در حوادثی مانند قم نقش داشتند وی با بیان اینکه هرفردی که اندک درکی از مسائل اجتماعی داشته باشد نمی تواند در این موضوع شک کند،
ضرورت برخورد با عوامل فکری و لایه های زیرین حوادث 22 بهمن قم


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت برخورد با عوامل فکری و لایه های زیرین حوادث 22 بهمن قم تاکید کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست، با اشاره به حوادث روز 22 بهمن قم اظهار داشت: به نظر بنده شکی نیست که اینگونه حوادث برنامه ریزی شده صورت می گیرند و این مسئله نیاز به حدس و گمانه زنی ندارد.

 سه گروه در حوادثی مانند قم نقش داشتند

 وی با بیان اینکه هرفردی که اندک درکی از مسائل اجتماعی داشته باشد نمی تواند در این موضوع شک کند، گفت: این حوادث معمولا ریشه در عملکرد سه گروه دارند که باید با این سه دسته برخورد شود.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: گروه اول کسانی اند که پشت صحنه اند و مسائل فکری را ترویج می دهند و غذای فکری اینگونه حرکات را مهیا می کنند.

 وی ادامه داد: گروه دوم کسانی اند که به صورت نامرئی در این صحنه ها حضور دارند و عملیاتی شدن این مسائل را رهبری می کنند و در واقع تفکرات اصلی این حوادث را مدیریت می کنند.

 علیدوست تصریح کرد: و اما گروه سوم افرادی ساده ای اند که مستقیما در این صحنه ها حضور دارند و اینگونه طرح ها را اجرایی می کنند.

 وی با تاکید بر اینکه مهم این است که این سه لایه در این حوادث حضور دارند و باید با همه آن ها برخورد کرد، گفت: در این شرایط است که چنین اقداماتی ریشه کن می شود.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بنده به عنوان یک کارشناس مذهبی نمی دانم طبق تعلیمات کدام پیامبر و کدام امام است که اینگونه رفتارها انجام می شود و باورهایی اینگونه زیر سوال است.

وی با تاکید بر اینکه معارف اهل بیت (ع) از این مسائل کاملا دور است، گفت: برخورد مراجع قضایی و امنیتی به طور مناسب به هر سه لایه باید انجام شود، اما چیزی که ما می بینیم این است که یا برخورد نمی شود، یا کمتر برخوردی می شود یا اگر انجام شود نیز با بعضی رفتارها جبران می شود، باید همه عوامل برخورد مناسب شود.

۴۲۵ بازدید