header

۲۲ بهمن ۵۷ تجسم نتایج به بار نشسته حدود دو دهه مبارزه است

خلاصه خبر :
۲۲ بهمن ۵۷ تجسم نتایج به بار نشسته حدود دو دهه مبارزه استپایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید - استاد ابوالقاسم علیدوست از اعضاء اتاق فکر نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: ۲۲ بهمن ۵۷ تجسم نتایج به بار نشسته حدود دو دهه مبارزه است.استاد علیدوست در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید گفت: حادثه عجیبی در این روز رخ می دهد، جریان و گفتمانی که در ۲۵۰۰ سال حاکمیت ،بهم می ریزد و گفتمان جدیدی وارد عرصه جهانی می شود، این گفتمان در مقابل دو جهان مهم سیاسی، اجتماعی و
۲۲ بهمن ۵۷ تجسم نتایج به بار نشسته حدود دو دهه مبارزه است


پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید - استاد ابوالقاسم علیدوست از اعضاء اتاق فکر نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: ۲۲ بهمن ۵۷ تجسم نتایج به بار نشسته حدود دو دهه مبارزه است.

استاد علیدوست در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید گفت: حادثه عجیبی در این روز رخ می دهد، جریان و گفتمانی که در ۲۵۰۰ سال حاکمیت ،بهم می ریزد و گفتمان جدیدی وارد عرصه جهانی می شود، این گفتمان در مقابل دو جهان مهم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یعنی کاپیتالیسم غرب و سوسیالیسم شرق، در مقابل یک جریان فکری مهم یعنی اومانیسم به معنای اصالت اراده انسان باز قد علم می کند و حاکمیت اراده الهی را مطرح می کند. عضو هیئت مشورتی نشست دوره ای اساتید ادامه داد: بسیار روشن است که حوزویان در این میان وظیفه ای ریشه ای دارند، اولا آنچه که در واقع این حادثه را بوجود آورد، تلاش عالمان بزرگ بود که معارف دین را دقیقا بفهمند و بفهمانند، در پیرایه های که گاهی افراد به سلیقه خود به آن اضافه می کنند فارق کنند و اسلام ناب و خالص را پس از اینکه فهمیدند به دیگران منتقل کنند. استاد سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: وظیفه هر ایرانی، وظیفه اسلامی، وظیفه ملی، وظیفه انسانی است که این دستاورد به دور از افراط گرائی و اصالت دادن به بدبینی ها، تشرها، طردها و با محور قرار دادن ارزش های اسلامی حفظ شود؛ آنجائی که تبری را مطرح می کند تبری، و آنجائی که تولی را مطرح می کند تولی آن را بگیریم و با استمداد از معارف اهلبیت (علیهم السلام) این دستاورد را حفظ کنیم و به فراسوی مرزهای کشورمان هم انتقال دهیم؛ گرچه تا حدودی انتقال داده شد. عضو اتاق فکر نشست دوره ای اساتید در پایان گفت: ما تراث عظیمی در اختیار داریم، انقلاب یک تراث عظیم است. قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دعاهای ما اینها ولی الإسلامند و للإسلام نیستند فقط، بلکه للإنسانند. این سرمایه را هیچ آئین، مذهب و مکتبی ندارد، نه به عنوان یک مسلمان این را می گویم بلکه بعنوان یک انسان منصف می گویم؛ ما باید از این سرمایه استفاده کنیم و ان شاء الله زمینه ساز حکومت جهانی حضرت خاتم الأوصیا (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

۴۰۲ بازدید