header

اصلاح سبک زندگی در گروی تدوینِ واقع بینانه الگوی پیشرفت

خلاصه خبر :
اگر انتظار داشته باشیم که تنظیم اسناد مستقیم، بالفعل و سریع تاثیرگذار باشند، غلط و خطا است اما قطعا در بلندمدت و غیرمستقیم، این اسناد تنظیم کننده سبک زندگی است.

اصلاح سبک زندگی در گروی تدوینِ واقع بینانه الگوی پیشرفت

اگر انتظار داشته باشیم که تنظیم اسناد مستقیم، بالفعل و سریع تاثیرگذار باشند، غلط و خطا است اما قطعا در بلندمدت و غیرمستقیم، این اسناد تنظیم کننده سبک زندگی است. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو اندیشکده فقه و حقوق اسلامی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به ضرورت و نیاز روز جامعه اسلامی به تدوین و اجرای الگوی پیشرفت اظهار کرد: در حقیقت ما باید به ضرورت ایجاد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نقشی که می تواند داشته باشد، پی ببریم.

وی ادامه داد: در این راستا بهترین راه آن است که تامل کنیم این مرکز چه وظیفه و رسالتی برای خود تعریف کرده است و چه اقداماتی قرار است انجام دهد و به کجا برسد.

رییس کرسی علوم نقلی هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره تصریح کرد: به نظر می رسد رسالت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را می توان در یک جمله خلاصه کرد و آن این است که هدف این مرکز، تنظیم اسناد بالادستی برای همه نهادهای وابسته به حاکمیت است.

وی تاکید کرد: وقتی ما در یک کشور اسناد بالادستی داشته باشیم، این مساله به مثابه داشتن آدرس است برای کسی که می خواهد مکان و منطقه ای را پیدا کند در مقایسه کسی که بدون آدرس به راه می افتد و مسیر را طی می کند.

عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه اسناد دسته بندی شده و مرتب، وحدت رویه ایجاد کرده و از پراکندگی جلوگیری می کند، ابراز کرد: این اسناد افق و چشم انداز آینده را تبیین می کنند و همه کشورهای دنیا برنامه های اینچنینی و مشابه در مراکزی دارند که تنظیم کننده این اسناد است.

حجت الاسلام علیدوست تاکید کرد: من به عنوان یکی از مسوولان این مرکز شاهد همکاری و تلاش هایی مناسب و درخور توجه و شایسته ای هستم که در این راستا انجام می شود هر چند تا رسیدن به هدف فاصله قابل تاملی وجود دارد.

رییس کرسی علوم نقلی هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره همچنین در پاسخ به این سوال شبستان که آیا میان الگوی پیشرفت و اصلاح سبک زندگی ارتباطی وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: اگر انتظار داشته باشیم که تنظیم اسناد مستقیم، بالفعل و با سرعت تاثیرگذار باشند، چنین انتظاری غلط و خطا است اما قطعا در درازمدت و غیرمستقیم، این اسناد تنظیم کننده سبک زندگی است.

عضو اندیشکده فقه و حقوق اسلامی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در پایان یادآور شد: مرکز الگوی پیشرفت و افرادی که تنظیم اسناد را در دست دارند، باید به ظرفیت ها و واقعیت ها توجه داشته و بر اساس آن تنظیم داشته باشند و اگر این تنظیم ناظر به واقعیت ها باشد، این الگو اثر طولانی مدت و بنیادین خواهد داشت.

۳۹۵ بازدید