header

حلقه وصل: وهابیت از نفوذ گفتمان ایران اسلامی به هراس افتاده است

خلاصه خبر :
وهابیت از نفوذ گفتمان ایران اسلامی به هراس افتاده است


وهابیت از نفوذ گفتمان ایران اسلامی به هراس افتاده است

ادعای تجدید امپراطوری صفوی ایرانی توسط حمله تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه و با همکاری شیوخ وهابی عربستان، علیه ایران در حال انجام است. در خطبه‌های نماز جمعه گذشته مسجدالحرام، امام جمعه مکه در اقدامی ناشایست از ایران به‌عنوان رژیم فرقه‌گرای صفوی نام برد و کشورمان را متهم به توسعه طلبی کرد و بعد از آن شبکه وهابی کلمه ضمن پوشش خبری این سخنان و روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز طی یادداشتی و صدای آمریکا در گزارشی ایران را متهم به ایجاد امپراطوری صفوی کردند.وهابیت از نفوذ گفتمان ایران اسلامی به هراس افتاده است 

 ادعاهای اخیر که حاصل برنامه‌ریزی دشمنان و نشان از هجمه تبلیغاتی خطرناکی علیه ایران است، با موضع‌گیری‌های بهمن ماه نخست وزیر رژیم صهیونیستی آغاز و با خطبه‌های نماز جمعه مسجدالحرام وارد مرحله عملیاتی شده است. در این گفته‌ها بیشتر قصد دارند که ایران را از حوزه وسیع شیعیان جدا کرده و سپس برنامه خود را جهت تخریب موقعیت ایران در جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی و شیعیان هم‌پیمان ایران انجام دهند. بر این اساس در راستای تنویر افکار عمومی و تشریح ابعاد توطئه عربی- غربی زیاده خواهان با یکی از علمای عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در زیر می‌آید:

جریان وهابی یک تفکر ضد بشری است

استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حلقه وصل با اشاره به صحبت‌های اخیر امام جماعت مسجد الحرام در مکه مکرمه گفت: این‌گونه صحبت‌ها و اظهارنظرها بخشی از مجموعه توطئه‌هایی است که روسای نژاد پرست و متعصب جهان عرب با همکاری استعمارگران طراحی و مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست با بیان اینکه وهابیون دشمن اصالت انسانیت است افزود: شیوخ وهابی به دلیل وحشت از نفوذ گفتمان و منطق انقلاب اسلامی دست به ایران هراسی می‌زنند.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه مکه و مدینه محور ترویج افکار ضاله وهابیت در جهان اسلام است خاطر نشان کرد: این تفکر و جریان انحرافی اختلاف بنیادین با تعقل و تفکر سالم بشری و عقاید صالحه شیعیان دارد.

حجت الاسلام علیدوست با عنوان این مطلب که شیوخ وهابی از واقعیات جهان امروز دوری کرده‌اند گفت: تفکرات وهابی مشکلات ریشه ای دارد و مشکل آنها با همه جهان عقل‌گرای بشری است و اختلاف و دشمنی آنها به اندیشه‌ها و تفکرات شیعی و انقلاب اسلامی ایران ختم نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه وهابیت با هر حرکتی که معنای آزادی‌خواهی و آرمان‌گرایی داشته باشد مخالفت می‌کند گفت: از نظر آنها مطالبات مردم سوریه‏، مصر‏ و بحرین و... بی مورد و یاغی‌گری است.

خطر وهابیت کمتر از آمریکا و اسرائیل نیست

رئیس انجمن علمی فقه و حقوق حوزه علمیه با اشاره به این موضوع که خطر وهابیت را باید در کنار امپریالیسم و استعمارگران دید گفت: نباید با ساده‌انگاری گروه تربیت یافته در مدارس و تفکرات وهابی را عده‌ای دست پرورده و چکیده دست آمریکا و اسرائیل فرض کرد؛ بلکه آنها به خودی خود برای جهان اسلام و حتی برای کل بشریت مایه خطر و دردسر هستند که با استعمارگران جهان همصدا و همدست شده‌اند.

حجت الاسلام علیدوست درباره ادعای سردمداران کاخ سعودی‌ها و شیوخ وابسته آنها که ایران اسلامی را دنباله‌رو و ادامه دهنده امپراطوری صفوی دانسته‌اند افزود: کسانی که این ادعاهای واهی را مطرح می‌کنند نمی‌دانند که انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از مکتب اعتقادی شیعه است و در این مکتب جهانگشایی و امارت داری هیچ وجاهتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی دارای یک گفتمان و منطق فراگیر است گفت: ایران اسلامی دارای یک گفتمان و هنجار مشخص است و با این فلسفه دنبال احیای حقیقت نهفته بشری است.

استاد حوزه علمیه قم با عنوان این مطلب که گفتمان و هنجار حقیقت طلب در دل‌های حقیقت جو نفوذ خواهد کرد گفت: دشمنان اسلام از نفوذ حقیقت و آرمان خواهی انقلاب اسلامی وحشت کرده و گرنه پر واضح است که ایران اسلامی هیچگاه دنبال ایجاد منطق سلطه و قدرت‌طلبی نبوده و نخواهد بود.

گروه‌های تکفیری می‌خواهند با اسلحه در دل ها نفوذ کنند

حجت الاسلام علیدوست با طرح این موضوع که جهان عرب با سلطه‌گری شیوخ وهابی در آرزوی قدرت نمایی و حکومت داری عربی است اظهار داشت: متاسفانه هر جا که ردپای این گروه زیاده طلب و متعصب وجود دارد ناامنی و جنایت در میان مسلمانان بیداد می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی توانسته جهان اسلام را تحت تأثیر خود قرار دهد گفت: اعراب متعصب در سودای ایجاد حکومت نو عثمانی هستند اما چون در مرام و رویه آنها منطق و حقیقت وجود ندارد، جایی در دل‌های حقیقت‌طلب مسلمین ندارند و به همین دلیل دست به ایجاد تفرقه و جرم و جنایت می‌زنند.

سردبیر نشریه قرآنی فقه و حقوق با تأکید بر اینکه ایران اسلامی وظیفه دارد در چارچوب قوانین بین‌المللی از دوستان خود حمایت کند گفت: انقلاب اسلامی هیچگاه دوستان خود را در جهان اسلام تنها نمی‌گذارد و در مقابل ظلم و ستم زیاده طلبان سکوت نکرده و نخواهد کرد.

حجت الاسلام علیدوست در مورد ادعای امام جماعت مکه مکرمه که مدعی شده دخالت ایران در یمن و حمایت از آشوبگران باعث حمله نظامیان عربستان شده گفت: اگر آنها درک درستی از کرامت انسانی و آزادی بیان داشتند می‌فهمیدند که اغلب مردم یمن دوستدار حکومت حزب انصارالله هستند و هیچگاه خواستار تسلط عده‌ای دست نشانده و وطن فروش بر سرنوشت خود نیستند.

رئیس کرسی‌های نظریه‌پردازی فقه و اصول با انتقاد از طرح شیعه‌کشی و تضعیف حکومت مردمی در جهان اسلام توسط ایادی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بیان داشت: باید برای جهانیان روشن کنیم که عقید وهابیت یک جریان تندروی ضد بشری است و پایه‌های آن براساس جنایت و خونریزی بنا شده است.

توطئه جدایی ایران از جهان اسلام کلید خورده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه همصدایی رسانه‌های غربی با شبکه‌های اطلاع رسانی وهابی در زمینه فرقه‌گرایی ایران را یک توطئه آشکار تلقی کرد و گفت: آنها با این روش می‌خواهند حکومت جمهوری اسلامی را یک کشور توسعه طلب و متجاوز جلوه دهند تا مسلمانان جهان تصور کنند که ایران اسلامی یک فرقه قدرت طلب به مانند پادشاهان کشورگشای صفوی است.

وی با تاکید بر اینکه عقلا و فرهیختگان جهان در صلح طلبی و اعتدال گرایی جمهوری اسلامی شکی ندارند گفت: آنها می‌خواهند با ایجاد رعب و وحشت جایگاه استراتژیک ایران اسلامی را در منطقه تضعیف و در نهایت صف دشمنان ایران اسلامی را طولانی‌تر کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید با برخی سخنان تحریک آمیز به تندروهای سعودی بهانه بدهیم اظهار داشت: متاسفانه برخی دوستان در داخل کشور با اظهار نظرهایی که می‌کنند راه را برای بد جلوه دادن انقلاب اسلامی باز می‌کنند.

حجت الاسلام علیدوست با تأکید بر اینکه تربیون و منابر جای اظهارنظرهای تعصب‌آمیز دور از ادب و نزاکت نیست افزود: گفتمان انقلاب اسلامی آنقدر غنی و جذاب است که نیاز نباشد با صحبت های داغ و تحکم آمیز حقانیت خود را به کرسی بنشانیم.

سردبیر فصلنامه قبسات عربی با عنوان این مطلب که تیزی حقانیت و منطق هنجار و گفتمان انقلاب اسلامی بسیار برنده تر از شمشیر زهرآلود گروه‌های تکفیری جهان اسلام است گفت: سوداگران جهان عرب در اوج یاس و ناامیدی بوسیله عده‌ای مسلمان خام و خواب در تاریکی دست به شمشیر و اسلحه برده‌اند، در حالی که نمی‌دانند گفتمان و منطق مکتب علوی دل‌ها را در تسخیر خود در می‌آورد و آنها دست خالی و ناامید در تعصب جاهلانه خود غرق خواهند شد.

۳۶۸ بازدید