header

پژوهش های حوزه باید مصرف و تبلیغ شود

خلاصه خبر :
آیت الله علیدوست در مراسم هم اندیشی مسئولان و معاونان پژوهشی واحدهای علمی حوزوی که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در قم برگزار شد گفت: مصرف تولیدات پژوهشی امروز در دنیا در کنار تولید مورد بحث قرار می گیرد.
پژوهش های حوزه باید مصرف و تبلیغ شود

آیت الله علیدوست در مراسم هم اندیشی مسئولان و معاونان پژوهشی واحدهای علمی حوزوی  که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در قم برگزار شد گفت: مصرف تولیدات پژوهشی امروز در دنیا در کنار تولید مورد بحث قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در واقع تولید، تبلیغ و کاربست  اندیشه ها باید در این زمینه مورد توجه واقع شود؛ خوشبختانه امروز حوزه های علمیه ما روند امیدوارکننده ای در عرصه پژوهش دارند.

نسبت به عرصه کارهای پژوهشی حوزه بی انصافی می شود 

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: متاسفانه نسبت به عرصه کارهای پژوهشی حوزه بی انصافی می شود و همیشه این سوال مطرح است که حوزه در فلان مساله چه کرده است ولی اگر فعالیت ها رصد شود مشخص می شود که حوزه چه کارهایی انجام شده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در عرصه فقهی امروز پژوهش هایی انجام می شود که در گذشته وجود نداشته است و علم بزرگان گذشته در حال تکمیل است.

رییس شورای انجمن های علمی گفت: از نظر تولید پژوهش نمره حوزه، نمره بسیار خوبی است ولی نکته مهم این است که این پژوهش ها باید نشر و همگانی شود.

آیت الله علیدوست بیان کرد: نباید کتاب هایی در حوزه چاپ شود و مردم و پژوهشگران از آن بی خبر باشند؛ باید نمایشگاه دائمی از پژوهش ها وتولیدات حوزوی وجود داشته باشند که در کنار تولید، بخش تبلیغی نیز وجود داشته باشد.

باید دائما تولیدات حوزه عرضه شود

وی افزود: باید دائما تولیدات حوزه عرضه شود که اگر این تولیدات تولیدات مفیدی باشد که اکثر آنها اینگونه است در حوزه کاربردی نیز به کار آید و فعالیت های مرتبط را پوشش و توسعه دهد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید تولیدات خود را تبلیغ کنند؛ در سال گذشته دانشگاه شهید بهشتی از نظریه پردازان برتر تجلیل کرد که 20 نظریه و نوآوری و نقد مطرح شد که از این میان 8 نظریه مابقی نظریات از حوزه علمیه بود ولی بازتابی در حوزه انجام نشد.

رییس شورای انجمن های علمی گفت: همیشه باید تلاش خود را در جهت تولید، تبلیغ و مصرف قرار دهیم تا این همه تلاشی که در این عرصه انجام می شود به هدر نرود و دیگران نیز به خاطر عدم آگاهی از این تولیدات حوزه را متهم به کم کاری نکنند.

۳۸۳ بازدید