header

سیره و زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)

خلاصه خبر :
اگر حرکت و اقدامی از رسول خدا انجام شد برای اسلام بود، البته فقط برای مسلمانان و شیعیان نیست و به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند که انسان می‌تواند برای همه زمان و مکان‌ها از آن بهره ببرد.
بسم الله الرحمن الرحیم

فلسفه بعثت انبیا 

در مجموعه رفتارهای پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، امام حسن(علیه السلام)، امام رضا(علیه السلام) و سایر ائمه معصومین(علیهم السلام) رفتار و گفتارهایی می‌بینیم که من الاسلام اما للانسان است چون شاگرد مکتب اسلام هستند.

اگر حرکت و اقدامی از رسول خدا انجام شد برای اسلام بود، البته فقط برای مسلمانان و شیعیان نیست و به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند که انسان می‌تواند برای همه زمان و مکان‌ها از آن بهره ببرد.

روایتی داریم که شمس را به پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و قمر را به امیرالمؤمنین(علیه السلام) تفسیر می‌کند، بدون تردید بارزترین مشابهت این است که خورشید برای همه است و دیوار و مرزی نمی‌گذارد و درواقع پل می‌زند و بر همه می‌تابد و همه از آن استفاده می‌کنند و ماه نیز این‌گونه است و کهنه و تکراری نمی‌شوند و ما هرروز خورشید و ماه را مشاهده می‌کنیم و احساس خستگی نمی‌کنیم.

با معارف رسول خدا و ائمه(علیهم السلام) می‌توان خانه مشترک برای بشریت ساخت، حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز همین کار را خواهند کرد.

اولین گامی که باید برداشته شود شناخت معارف معصومین(علیهم السلام) است چون معارف درست شناخته‌نشده است، گاهی کسانی عهده‌دار بیان شدند که شرایط لازم را نداشتند.

داعش و طالبان می‌گویند ما اسلام را بیان می‌کنیم و لذا نخستین راه معرفت به این معارف و گام دوم انتقال معارف اهل‌بیت(علیهم السلام) است، خیلی از وقت‌ها افرادی عهده‌دار بیان این معارف می‌شوند که تخصصی از این کار ندارند.

متصدیان فرهنگ باید تجسم معرفت اهل‌بیت(علیهم السلام) باشند ولی گاهی عکس این را می‌بینیم، معارف اهل‌بیت(علیهم السلام) باید به‌خوبی فهمیده و به مردم منتقل شود و مردم در قامت مسئولین شان اسلام نبوی و علوی و تشیع را مشاهده کنند و این‌گونه جذب می‌شوند، این سخن امام رضا(علیه السلام) است که اگر مردم محاسن کلام ما را ببینند به دنبال ما می‌آیند.


لینک مصاحبه

فایل سخنرانی فلسفه بعثت انبیا
فایل اول کلیک کنید

فایل دوم کلیک کنید

۶۱۵ بازدید