header

مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر

خلاصه خبر :
آیین رونمایی کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر»
نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی

بسم الله الرحمن الرحیم

آیین رونمایی کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر»
نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی

صبح روز دوشنبه اول آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست و اعضای شورای هنر، از کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش ملی فقه هنر» رونمائی شد.
وزیر فرهنگ درباره کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر» گفت: نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی در این کتاب دیده شده است. از آیت الله ابوالقاسم علی‌دوست نویسنده این کتاب جهت ورود به این بحث تشکر می‌کنم.
اسماعیلی در ادامه گفت: آمادگی تعامل هرچه بیشتر در این زمینه را داریم.
همچنین آیت‌الله ابوالقاسم علی‌دوست،عضو هیئت امنای پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر در جمع اعضای شورای هنر و پیش از آغاز آیین رونمایی از این کتاب گفت: بحث هنر مسئله ظریفی است، چرا که اسلام با هنر آغاز می‌شود و قرآن یک هنر است.
آیت‌الله علیدوست ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل فقهی هنر گفت: از جمله کتاب ویژگی‌های این اثر پیروی از نظم فقهی و پویایی‌ست و خروجی در این امر یک خروجی انتزاعی نیست بلکه کاملا میدانی است.
گفتنی است سومین همایش ملی فقه هنر  در سوم بهمن ماه 1398 در شهر شیراز برگزار شد. و مقالات این همایش تحت اشراف علمی دبیر همایش، حضرت «آیت الله ابوالقاسم علیدوست»، به همت مدرسه اسلامی هنر ، پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر و به کوشش آقایان «مصطفی درّی» و «نواب حضرتی»، جمع آوری و  در دو عنوان «فقهی» و «حقوقی» تنظیم شده است.

۱۶۳ بازدید