تفسیر قرآن کریم (1403-1404) - تفسیر قرآن کریم (1403-1404)
جلسه 8- در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۳
چکیده نکات
ادامه گفتگو از آیه 62 سوره بقره وضعیت پای بندان به ادیان الاهی قبل از اسلام با آمدن اسلام.
ان الله لایضیع اجر المحسنین
نکته در آیه فلهم اجرهم هست نه وعده بهشت
کلامی از مرحوم محمدتقی جعفری در رسائل فقهیه ص 33 الی 35
متشابهات را باید با محکمات روشن کرد قهراً خداوند قاصر و معذور را عذاب نمیکند و پاداش کسی را ضایع نمیسازد، هر چند پاداش دادن لطف الاهی است نه تکلیف بر او
رجوع دوباره به بنی اسرائیل از 63 تا 74 (12 آیه)
نکات متعدد و پر گفتگوی این بخش:
1. اذ اخذنا میثاقکم
2. رفعنا فوقکم الطور
3. مسخ به صورت حیوانی
4. قومی که اسباب سختی را خود سبب شدند
5. آیه آخر از این بخش هبوط من خشیة الله - تفسیر جوامع الجامع
- تفسیر قرآن کریم
- پلورالیزم
- تفسیر سوره بقره
- ان الله لایضیع اجر المحسنین
- تفسیر آیه 62 سوره بقره
- پلورالیزم و آیه 62 سوره بقره
- نقد پلورالیزم و آیه 29 از سوره بقره
- نقد رفتار طبرسی نسبت به آیه 62 سوره بقره
- جمع ادله نسبت به وضعیت نا مسلمانان بعد از اسلام
- ارجاع متشابهات به محکمات
- مفهوم احسان
- حالات بنی اسرائیل
- تفسیر آیات 63 الی 74 سوره بقره
- اخذ میثاق
- مسخ
- رفع طور بر فوق رووس
- هبوط من خشیة الله
- ادراک و شعور در جماد
برچسب ها:
چکیده نکات
ادامه گفتگو از آیه 62 سوره بقره وضعیت پای بندان به ادیان الاهی قبل از اسلام با آمدن اسلام.
ان الله لایضیع اجر المحسنین
نکته در آیه فلهم اجرهم هست نه وعده بهشت
کلامی از مرحوم محمدتقی جعفری در رسائل فقهیه ص 33 الی 35
متشابهات را باید با محکمات روشن کرد قهراً خداوند قاصر و معذور را عذاب نمیکند و پاداش کسی را ضایع نمیسازد، هر چند پاداش دادن لطف الاهی است نه تکلیف بر او
رجوع دوباره به بنی اسرائیل از 63 تا 74 (12 آیه)
نکات متعدد و پر گفتگوی این بخش:
1. اذ اخذنا میثاقکم
2. رفعنا فوقکم الطور
3. مسخ به صورت حیوانی
4. قومی که اسباب سختی را خود سبب شدند
5. آیه آخر از این بخش هبوط من خشیة الله - تفسیر جوامع الجامع
نظر شما