اصول فقه-تعارض ادله - جلسه 120
4. ادامه گفتگو و توسعه نتیجه به محتمل الترجیح [؟]
5. پاسخ به استدلالهای مقتصِرین بر مرجحات منصوص
6. تفصیل محقق خراسانی بر اساس متن حاشیه بر رسائل
7. اقتضای اصل
اصل در تعیین و تخییر احتیاط نیست.
اثبات لزوم اخذ به مرجحات غیر منصوص و محتمل الترجیح ها
اصول فقه دور دوم (1400-1401) - جلسه 66
الحیثیات قسمان: تقییدی و تعلیلی. عناوین موضوعات و متعلقات احکام، حیثیت تقییدی است و لذا قصد عنوان موضوع و متعلق لازم است اما قصد حیثیت تعلیلی (به معنای صرف ملاک و مناط حکم) لازم نیست.
در احکام عقلی حیثیت تعلیلی در واقع حیثیت تقییدی است و حکم به آن تعلق گرفته است، هرند شروع حکم از آن حیثیت نباشد.مثال به عقل نظری و عملی در این باره.
مهم بودن گسست این دو حیثیت از یکدیگر و مهم تر از آن توجه به صغراهای این کبرا
بیان تفاوت بحث حاضر با بحث تقسیم مناط احکام به علت و حکمت
اصول فقه-تعارض ادله - جلسه 24
اخلاق نبوی
اخلاق جذب حد الامکانی بدون سوب سیت
فلیس الاکبر هو الافضل بل الافضل هو الاکبر
ادامه کلام محقق خراسانی