فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403) - فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403)
جلسه 101- در تاریخ ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
چکیده نکات
درس اخلاق: آیات تخویف مشیر به تسویل و تزیین شیطان قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالاً(103-104 سوره مبارکه کهف)
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض.. الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون(11 - 12 سوره مبارکه بقره)
حدود 20 مرتبه در قرآن از تزیین شیطان اعمال بد را نزد صاحبان عمل صحبت شده است.از اسباب گناه مثل غیبت: حسادت و تسویل شیطان است. سَری سَقَطی از یک الحمدلله سال ها استغفار میکند!
حمل چهار طرفه شیطان به انسان (17 سوره مبارکه اعراف)
احساس کاذب وظیفه شرعی - لزوم محاسبه،ارزیابی و تفکر
مساله 17 : تعریف اعلم - صاحب عروة ابتداء اعلم را تعریف میکند و در نهایت به «اجود استنباطاً» بر میگردد.
- درس اخلاق
- فقه العروة الوثقی
- فقه اجتهاد و تقلید
- قل هل ننبئکم بالاخسرین
- و اذا قیل لهم لاتفسدوا
- آیات تخویف
- تسویل شیطان
- تزیین اعمال توسط شیطان در نگاه عامل
- الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون
- سری سقطی و استغفار
- اسباب غیبت
- حسادت
- ترس از صاحب عقیده محکم با دانش اندک
- مساله 17 از اجتهاد و تقلید
- تعریف اعلم
- تشخیص اعلم
- اجود استنباطا
- معنای اجود استنباطا
برچسب ها:
چکیده نکات
درس اخلاق: آیات تخویف مشیر به تسویل و تزیین شیطان قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالاً(103-104 سوره مبارکه کهف)
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض.. الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون(11 - 12 سوره مبارکه بقره)
حدود 20 مرتبه در قرآن از تزیین شیطان اعمال بد را نزد صاحبان عمل صحبت شده است.از اسباب گناه مثل غیبت: حسادت و تسویل شیطان است. سَری سَقَطی از یک الحمدلله سال ها استغفار میکند!
حمل چهار طرفه شیطان به انسان (17 سوره مبارکه اعراف)
احساس کاذب وظیفه شرعی - لزوم محاسبه،ارزیابی و تفکر
مساله 17 : تعریف اعلم - صاحب عروة ابتداء اعلم را تعریف میکند و در نهایت به «اجود استنباطاً» بر میگردد.
نظر شما