تفسیر قرآن کریم(1402-1403) - تفسیر قرآن کریم(1402-1403)
جلسه 23- در تاریخ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
چکیده نکات
بیان خلاصهای از درس قبل - ویژگی آن چه بیان شد و مزیّت آن در مقایسه با سایر بیان ها.
تحلیل ماهیت سجده - آیا سجده بود یا تواضع بود - اسجدوا لآدم یعنی چه؟ نقد برخی گفته ها - نقد روایت منقول که آدم قبله بود مثل کعبه؟ - بیان واقع بودن یا سمبلیک بودن و امکان جمع هر دو در این فراز از مساله سجده فرشتگان و ورود و خروج آدم به بهشت و از بهشت.
چرا کان من الکافرین گفته شد نه صار من الکافرین.
آیا شیطان در «فازلهما الشیطان» همان ابلیس بود پس چرا تعبیر عوض شد؟
میتوان گفت: همان ابلیس بود لکن در قالب یکی از قوای آدم درآمد و او را گمراه کرد.
- تفسیر قرآن
- درس تفسیر قرآن
- تفسیر سوره بقره
- سوره بقره آیات 30 الی 38
- تفسیر خلیفه الاهی
- تفسیر خلیفه و انی جاعلک للناس خلیفة
- بیان واقع خلقت آدم و سجده
- کیفیت سجده ملائکه
- ابلیس و تفاوت آن با شیطان
- فازلهما الشیطان
- بهشت و هبوط آدم
- معنای اسجدوا لآدم
- معنای سجده
- نقد این که آدم قبله بود مثل کعبه در سجده
- کان من الکافرین
برچسب ها:
چکیده نکات
بیان خلاصهای از درس قبل - ویژگی آن چه بیان شد و مزیّت آن در مقایسه با سایر بیان ها.
تحلیل ماهیت سجده - آیا سجده بود یا تواضع بود - اسجدوا لآدم یعنی چه؟ نقد برخی گفته ها - نقد روایت منقول که آدم قبله بود مثل کعبه؟ - بیان واقع بودن یا سمبلیک بودن و امکان جمع هر دو در این فراز از مساله سجده فرشتگان و ورود و خروج آدم به بهشت و از بهشت.
چرا کان من الکافرین گفته شد نه صار من الکافرین.
آیا شیطان در «فازلهما الشیطان» همان ابلیس بود پس چرا تعبیر عوض شد؟
میتوان گفت: همان ابلیس بود لکن در قالب یکی از قوای آدم درآمد و او را گمراه کرد.
نظر شما