استصحاب - ادله و تنبیهات (94-95) - جلسه 31
بیان اشکال در قاعده فراغ و تجاوز و پاسخ به آن
پاسخ به پرسش های درسی روزانه (1401-1402) - جلسه 26
پرسش های درسی روزانه اصول
پرسش های درسی روزانه اصول
جلسه بیست و ششم خارج اصول فقه
مقدمه اصول فقه (1401-1402) - جلسه 84
مقدمه اصول فقه (1401-1402)
درس اخلاق: و لایجرمنکم شنآن قوم علی الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی.
تاکید رهبران الاهی ادیان و پیامبر عظیم الشان بر عدالت در همه حال برای همه و بر اخلاق و تقوا - اهتمام اسلام و ادیان الاهی بر تنظیم اخلاقی و عادلانه روابط - عدالت و اخلاق در نقد و مجازات - ان السمع و البصر و الفؤاد کل اولئک کان عنه مسئولاً.
ادامه نقل کلام محقق نایینی - تسامح واضح محقق نایینی در اصرار بر تثبیت آلیت و نفی سببیت و در قول به تعدد وجودی سبب و مسبب و وحدت وجودی آلت و ذوالآلة.
نتیجه کلام محقق نایینی این است: امضای مسبب همان امضای سبب است نه این که مستلزم امضای سبب باشد.