فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403) - جلسه 99
توضیح و نقد تعلیقه ها بر مساله 15
2. اضافه کردن «علی الاحوط»
3. تصویر صور 9 گانه بلکه بیشتر
تعلیقه ها بر مساله 26:
1. صورتی که مجتهد دوم بقا را واجب میداند بقا واجب میشود.
2. با الظاهر تعیّن تقلیده فی مسالة حرمة البقاء
3. لاستلزام صحة بقائه علی التقلید الاول عدم صحته
تحقیق در مساله:
1. فرض حضور بیش از دو مجتهد را باید جداگانه رسیدگی کرد. رسیدگی به آن در مساله 61 صورت میپذیرد.
2. برخی در اصل استدلال بر مساله دور را مطرح کردهاند. مرحوم حکیم هم دارد.
«یمتنع ان یفتی الحی بجواز البقاء علی تقلید المیت فی جواز البقاء علی تقلید المیت - امتناع حجیة رأی المیت فی حجیة رأی المیت.
خارج فقه سیاسی براساس کتاب فقه سیاسی جلد1 (1402-1403) - جلسه 6
استدلال به برخی از روایات در راستای اثبات مشروعیت حکومت براساس شریعت در عصر غیبت
استدلال به آیه قرآن برای جهت فوق
استدلال به نهج البلاغه و روایت امام رضا علیه السلام
اثبات مطلب به مجموعه ای از این روایات و آیات
ادله نفی مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت
1. دلیل عقلی
بیان دلیل عقلی
فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403) - جلسه 82
تزاحم اعلمیت با سایر جهات معتبر در مرجع تقلید و زعیم؟
واضح است که نظر به اجتماع همه شرائط است و الّا بحث تقدیم و تاخیر سنجه ها خارج از مفروض کلام است!
طبیعی است که گزینه حاکمیت برخی از سنجه ها بر برخی یا تبعیض در تقلید دو راه حلّ مساله است.تقلید از لجنه و شورای فقهی چه حکمی دارد؟
تقلید از هوش مصنوعی بنابر آنچه در مورد هوش مصنوعی میگویند که گاه دقیق تر از شخص حقیقی اجتهاد میکند.