مقدمه اصول فقه (1402-1403) - مقدمه اصول فقه (1402-1403)
جلسه 43- در تاریخ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چکیده نکات
درس اخلاق: نیاز به تربیت و تعلیم از سوی استاد
امام صادق علیه السلام: العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی غیر الطریق.
امام جواد علیه السلام: المومن یحتاج الی ثلاث خصال؛ توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه.
همه کشیشی و همه مفسری و همه فقیهی در مسیحیت و اسلام: در مسیحیت از اواخر قرن 15 و قرن 16 توسط مارتین لوتر و ژان کالون اما در اسلام از زمان آخوندزاده و بعدی ها تا دوران معاصر.
دلیل چهارم اخصی ها(محقق نایینی و تابعان): تصور جامع بنابر قول به اعم میسّر نیست چون مشتق زمان ندارد.
ردّ آن توسط مححق خویی: جامع واقعی تصور دارد و آن اتصاف ذات بالمبدأ است.
- درس اخلاق
- همه کشیشی
- پروتستان
- امر پنجم مشتق
- تلبس بالمبدأ
- من قضی عنه المبدا
- تعلیم و تربیت
- استاد و شاگرد
- تربیت توسط استاد
- العامل علی غیر بصیرة
- کالسائر علی غیر الطریق
- المون یحتاج الی ثلاث خصال
- قبول ممن ینصحه
- کاتولیک
- پروتستانتیزم اسلامی
- همه فقیهی
- همه کارشناسی
- مفسران قرآن و پهلوی
- آخوندزاده و همه آخوندی
- یوسف شعار
- مارتین لوتر
- ژان کالون
برچسب ها:
چکیده نکات
درس اخلاق: نیاز به تربیت و تعلیم از سوی استاد
امام صادق علیه السلام: العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی غیر الطریق.
امام جواد علیه السلام: المومن یحتاج الی ثلاث خصال؛ توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه.
همه کشیشی و همه مفسری و همه فقیهی در مسیحیت و اسلام: در مسیحیت از اواخر قرن 15 و قرن 16 توسط مارتین لوتر و ژان کالون اما در اسلام از زمان آخوندزاده و بعدی ها تا دوران معاصر.
دلیل چهارم اخصی ها(محقق نایینی و تابعان): تصور جامع بنابر قول به اعم میسّر نیست چون مشتق زمان ندارد.
ردّ آن توسط مححق خویی: جامع واقعی تصور دارد و آن اتصاف ذات بالمبدأ است.
نظر شما