مقدمه اصول فقه (1402-1403) - مقدمه اصول فقه (1402-1403)
جلسه 43- در تاریخ ۰۹ دی ۱۴۰۲
 
چکیده نکات
                    درس اخلاق: نیاز به تربیت و تعلیم از سوی استاد
امام صادق علیه السلام: العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی غیر الطریق.
امام جواد علیه السلام: المومن یحتاج الی ثلاث خصال؛ توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه.
همه کشیشی و همه مفسری و همه فقیهی در مسیحیت و اسلام: در مسیحیت از اواخر قرن 15 و قرن 16 توسط مارتین لوتر و ژان کالون اما در اسلام از زمان آخوندزاده و بعدی ها تا دوران معاصر.
دلیل چهارم اخصی ها(محقق نایینی و تابعان): تصور جامع بنابر قول به اعم میسّر نیست چون مشتق زمان ندارد.
ردّ آن توسط مححق خویی: جامع واقعی تصور دارد و آن اتصاف ذات بالمبدأ است.                 
- درس اخلاق
 - همه کشیشی
 - پروتستان
 - امر پنجم مشتق
 - تلبس بالمبدأ
 - من قضی عنه المبدا
 - تعلیم و تربیت
 - استاد و شاگرد
 - تربیت توسط استاد
 - العامل علی غیر بصیرة
 - کالسائر علی غیر الطریق
 - المون یحتاج الی ثلاث خصال
 - قبول ممن ینصحه
 - کاتولیک
 - پروتستانتیزم اسلامی
 - همه فقیهی
 - همه کارشناسی
 - مفسران قرآن و پهلوی
 - آخوندزاده و همه آخوندی
 - یوسف شعار
 - مارتین لوتر
 - ژان کالون
 
برچسب ها:
چکیده نکات
        درس اخلاق: نیاز به تربیت و تعلیم از سوی استاد
امام صادق علیه السلام: العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی غیر الطریق.
امام جواد علیه السلام: المومن یحتاج الی ثلاث خصال؛ توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه.
همه کشیشی و همه مفسری و همه فقیهی در مسیحیت و اسلام: در مسیحیت از اواخر قرن 15 و قرن 16 توسط مارتین لوتر و ژان کالون اما در اسلام از زمان آخوندزاده و بعدی ها تا دوران معاصر.
دلیل چهارم اخصی ها(محقق نایینی و تابعان): تصور جامع بنابر قول به اعم میسّر نیست چون مشتق زمان ندارد.
ردّ آن توسط مححق خویی: جامع واقعی تصور دارد و آن اتصاف ذات بالمبدأ است.     
        
نظر شما