فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1403-1404) - فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1403-1404)
جلسه 39- در تاریخ ۰۷ آذر ۱۴۰۳
چکیده نکات
بررسی نصّ و حرفی روایت ابن ابی یعفور مراد از سوزاندن خانه برای کسی که از جماعت مسلمین شرکت نمیکند.
تحلیل متن روایت - برداشت عدالت حداکثری از روایت ابن ابی یعفور
عدالت در لغت: میانه روی در کارها، انصاف، استقامت و عدم اعوجاج، عدم ستم در داوری، مورد رضایت بودن.
لازمه این تفسیر: عادل صاحب طریقتی مستقیم است. هوا و هوسی او را از اعتدال منصرف نمیکند. عدالت نسبی است و این از لغت در میآید. انتقال از لغت و نصّ به آن چه در متون آمده از چه راه است؟ وجود دو راه:
1. نقل کلمات محقق خویی در این باره
2. نقل کلمات شیخ انصاری
- عدالت در لغت
- روایت ابن ابی یعفور در بوته نقد
- عدالت در معتبره ابی یعفور
- عبد الله ابی یعفور و انار
- معتبره ابی یعفور
- عدالت عرصه ای
- فقه العروة الوثقی
- اجتهاد و تقلید و مرجعیت و زعامت
- فقه العروة
- فقه اجتهاد و تقلید
- فقه الاجتهاد و التقلید
- عدالت عرصه ای و کاربردی
- مساله 23 از اجتهاد و تقلید عروه
- بررسی محتوایی و حرفی روایت عبدالله ابی یعفور
- نقد روایت ابن ابی یعفور
- عدالت حیثی و عرصه ای
- لغت و عدالت و حیثی
- سوزاندن خانه و ترک نماز جماعت
برچسب ها:
چکیده نکات
بررسی نصّ و حرفی روایت ابن ابی یعفور مراد از سوزاندن خانه برای کسی که از جماعت مسلمین شرکت نمیکند.
تحلیل متن روایت - برداشت عدالت حداکثری از روایت ابن ابی یعفور
عدالت در لغت: میانه روی در کارها، انصاف، استقامت و عدم اعوجاج، عدم ستم در داوری، مورد رضایت بودن.
لازمه این تفسیر: عادل صاحب طریقتی مستقیم است. هوا و هوسی او را از اعتدال منصرف نمیکند. عدالت نسبی است و این از لغت در میآید. انتقال از لغت و نصّ به آن چه در متون آمده از چه راه است؟ وجود دو راه:
1. نقل کلمات محقق خویی در این باره
2. نقل کلمات شیخ انصاری
نظر شما