فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1404-1405) - فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1404-1405)
جلسه 65- در تاریخ ۰۶ دی ۱۴۰۴
چکیده نکات
تحقیق مرتبط با مساله 68 و ادامه نقد تعلیقه های معلق بر مساله 68
1. مراد از اعلمیت در مساله 68 همان است که در مساله 17 گفته شده یعنی اجود استنباطا.
سوال از وجه اعتبار این شرط در والی و قاضی؟
در تقلید بله اما در غیر آن باید اعرف به اقتضائات کار باشد چه اجود استنباطا باشد و چه نباشد!
معنای اعلم قریب به آن چه سید فرموده است.
کلام کاشف الغطاء و نقد آن و نقد نقد
2. ترکیز بر اعلمیت و غفلت از سایر شروط کار صحیحی نیست! و آن چه گفته شده هر چند به عنوان شرط لازم گفته شده نه شرط کافی اما در جاهای دیگر نیز به شروط عملی قاضی و والی اشاره نشده است.
- فقه العروة الوثقی
- اجتهاد و تقلید و مرجعیت و زعامت
- فقه العروة
- فقه اجتهاد و تقلید
- فقه الاجتهاد و التقلید
- فقه الزعامة
- گستره شناسی اعتبار اعلمیت و مجتهد
- تعلیقات مساله 68 از اجتهاد و تقلید عروه
- تحقیق در مساله 68 از اجتهاد و تقلید
- مساله 68 و 17 از اجتهاد و تقلید
- معنای اعلمیت
- تفسیر اعلم و مساله 17 اجتهاد و تقلید
- اعلمیت و رای کاشف الغطا
- نقد آقای شبیری و تفسیر کاشف الغطا و اعلمیت
- نقد نقد در تفسیر اعلمیت
- سایر شروط و امتیازات قاضی و والی
برچسب ها:
چکیده نکات
تحقیق مرتبط با مساله 68 و ادامه نقد تعلیقه های معلق بر مساله 68
1. مراد از اعلمیت در مساله 68 همان است که در مساله 17 گفته شده یعنی اجود استنباطا.
سوال از وجه اعتبار این شرط در والی و قاضی؟
در تقلید بله اما در غیر آن باید اعرف به اقتضائات کار باشد چه اجود استنباطا باشد و چه نباشد!
معنای اعلم قریب به آن چه سید فرموده است.
کلام کاشف الغطاء و نقد آن و نقد نقد
2. ترکیز بر اعلمیت و غفلت از سایر شروط کار صحیحی نیست! و آن چه گفته شده هر چند به عنوان شرط لازم گفته شده نه شرط کافی اما در جاهای دیگر نیز به شروط عملی قاضی و والی اشاره نشده است.
نظر شما